Discussie: VAR-ROW bezwaar
Los bericht bekijken
  #8  
Oud 26 februari 2011, 18:26
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door switlox Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid het gaat nog over het jaar 2010.
Que? Je VAR voor 2010 vroeg je eind 2009 aan. Zelfs als je een paar maanden bezig bent met corresponderen, was dat in februari 2010 afgerond. We zijn nu een jaar verder. Het heeft toch geen zin je achteraf druk te maken om een VAR, die heeft alleen vooraf betekenis.

Citaat:
Hebben deze opdrachtgevers ook betrekking op de VAR?
Dat hangt van het soort werkzaamheden af, en de omschrijving daarvan op jouw VAR.

Citaat:
Indien ik niet meer als ondernemer wordt aangemerkt heeft dit ook invloed op mijn aangifte m.b.t. startersvoordelen?
De VAR heeft alleen betrekking op het al dan niet inhouden van loonheffing/premies bij een bepaald soort werkzaamheden. Je ondernemerschap voor de IB wordt beoordeeld over het totaal van je ondernemingsactiviteiten. Als je aannemelijk kunt maken dat al je werkzaamheden/opdrachten onderdeel van je onderneming zijn, dan zou je gewoon ib-ondernemer kunnen zijn met alle fiscale faciliteiten die daarbij horen. Het risico in deze situatie lijkt me dat de belastingdienst stelt dat je bij die twee opdrachtgevers in loondienst was en dat de rest je onderneming is. Dat hangt een beetje van het totale plaatje en verhaal af.

In ieder geval lijkt me dat je de 'strijd' moet voeren over je aangifte IB, niet over een VAR uit het verleden.
__________________
René