Los bericht bekijken
  #15  
Oud 10 september 2008, 07:10
Eveline Eveline is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 september 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Freelancer - Overeenkomst

Hallo Allemaal,

Ik zou hierop terugkomen en ik citeer gelijk Wim zijn woorden, quote: Als hij namelijk toen 'een groentje' was en de agent een zeer ervaren etc. unquote. Mijn man was inderdaad een groentje op dit gebied (voorwaarden enz.), naief en zeker niet gestudeerd, wel een goede fotograaf. Hij heeft toentertijd te goeder trouw gehandeld. En wat interessant is om te weten, dat deze agent fiscaal jurist cum laude heeft afgestudeerd! Of hij 15 jaar geleden hiervoor al is afgestudeerd moet ik nog uitzoeken. Naar mijn mening dus, weloverwogen iemand benadelen op zijn naïviteit, goedheid en zeker zijn nul kennis op dit gebied. Uit de overeenkomst blijkt dat het voor meer dan 90% in het voordeel van het agentschap is opgesteld, de belangen van mijn man komen zo goed als niet aan bod. Nu dat dit allemaal speelt en ik de overeenkomst te zien kreeg, zag ik direct dat deze overeenkomst nooit getekend had mogen worden, uiteraard mijn man nu ook.

Advocaat gesproken gisteren en de belangrijkste punten doorgenomen, er is genoeg voer om dit helemaal uit te laten zoeken als het tot een rechtszaak moet komen, van mij mag het!

Deze overeenkomst is per aangetekend opgezegd, wij wachten zijn reactie nu af. Van ons mag hij een rechtszaak maken, ik houd jullie op de hoogte, het wordt zeker vervolgd. Ik heb van de advocaat begrepen dat er geen sprake is van een arbeidsovereenkomst (ik twijfel nog hierover). Het moet eerst heel goed uitgezocht worden voordat hij dit echt kan bevestigen, maar volgens hem tot nu toe niet.

Naast het leveren van beeldmateriaal kreeg hij ook diverse andere opdrachten voor andere werkzaamheden, zoals het maken van reportages et cetera. Groeten en ik bedank iedereen voor hun reacties en adviezen. Eveline
Met citaat reageren