Los bericht bekijken
  #7  
Oud 19 oktober 2009, 14:31
DZTC DZTC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2009
Berichten: 24
Standaard Re: Tellen vrijwillige klussen mee voor het aantal opdrachtgevers?

Bedankt voor de informatie tot dusver.
Ik denk dat ik dan een VAR voor 2010 ga aanvragen aangezien het voor 2009 weinig zin meer heeft. Ik vind 1225 uur overigens wel erg veel voor een starter. Dan moet je bedrijf wel in 1x super lopen en als freelance bladenmaker zie ik dat nog niet helemaal gebeuren. Maar ik lees op deze site dat ook niet-declarabele uren met activiteiten als nadenken over je bedrijf en praten over je bedrijf meetellen. Dat scheelt; ik praat nogal veel .

Overigens...stel, ik denk de 1225 uur te halen volgend jaar en geef dit ook bij de aanmeldformulieren en VAR-aanvraag door aan de BD. Maar einde 2010 blijk ik om wat voor reden dan ook bijvoorbeeld op 700 uur uit te komen, ook al zit elk gewerkt uur wel in de eigen onderneming...heb ik dan een probleem? (Boete?)

Voor wat betreft de ruilhandel (geen hifi-apparatuur maar massage) begrijp ik dat we met gesloten beurzen (dus zonder overdracht van geld naar beider bankrekeningen) kunnen factureren incl BTW en dat de therapeut dan telt als opdrachtgever. Lijkt me een prima deal en erg handig.