Discussie: Inkomstenbelasting Aangifte inkomstenbelasting onduidelijkheid
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 maart 2009, 21:29
Marije Marije is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 maart 2009
Berichten: 2
Standaard Aangifte inkomstenbelasting onduidelijkheid

De freelance wereld is nieuw voor mij en ik kom niet helemaal uit de aangifte. Vorig jaar (2008) heb ik een VAR-ROW ontvangen. Ik heb 1 opdracht gemaakt en deze voor 780,00 euro gefactureerd (incl. btw was dit 928,20). De btw is overgemaakt naar de belastingdienst. Voor mijn freelance bestaan heb ik verder geen aftrekposten. Het rekeningnummer dat ik heb opgegeven dient ook als mijn privérekening, hierop ontvang ik ook studiefinanciering, loon van een vast bedrijf e.d.

Bij de 'aangifte inkomstenbelasting 2008 voor ondernemers' heb ik 780,00 opgegeven bij opbrengsten van mijn onderneming. Bij het Activa kopje heb ik onder liquide middelen mijn banktegoed aan het begin van het boekjaar op 0 gezet en aan het einde op 780.
Bij het passiva gedeelte staat nu onder ondernemingsvermogen de beginstand op 0 en de eindstand op 780 (ingevuld bij eigen vermogen). Verder heb ik alle velden hierover opgelaten.

Bij box 1 heb ik het overige loon aangeven dat ik ontvang van mijn vaste werkgever. Ik vroeg me af of dit klopt. Ik heb al veel posts op dit forum gelezen en hoor vaak het advies: 'zoek een accountant/boekhouder', dit leek me echter een beetje overdreven voor 1 freelance opdracht en een standaard bijbaantje.

Zou iemand mij kunnen vertellen of ik correct bezig ben?
Met citaat reageren