Los bericht bekijken
  #1  
Oud 2 maart 2014, 19:25
Jay32 Jay32 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 maart 2014
Berichten: 2
Standaard VAR 2500 Euro Investering Vraag

Beste Lancelotters,

Ik ben freelance software ontwikkelaar en werk aan grote projecten bij opdrachtgevers. Deze factureer ik.

Tevens onderneem ik in mijn eigen tijd website projecten in opdracht van mezelf. De bedoeling hiervan is het opzetten van passieve inkomsten via Internet.

Voor het software ontwikkelen vraag ik elk jaar een VAR aan. Voor mijn eigen projecten heb ik die uiteraard niet nodig.

Voor de software ontwikkeling investeer ik niks. Reclame is overbodig, omdat opdrachtgevers al in de rij staan voor mij. Bovendien werk ik voornamelijk aan grote projecten, dus vaak zal ik maar 1 of 2 opdrachtgevers per jaar hebben.

In mijn eigen projecten investeer ik wel. Dit komt boven de 2500 euro per jaar uit.

Op de VAR van vorig jaar stond de vraag "Investeert u jaarlijks meer dan 2500 euro?".

Omdat ik in 2013 inderdaad meer dan 2500 euro investeerde, heb ik die vraag beantwoord met 'Ja'.

Een tijd later bedacht ik mezelf ineens dat ik daar wellicht 'Nee' had moeten antwoorden, omdat ik die 2500 euro immers niet investeer voor de werkzaamheden waar ik de VAR voor aanvraag.

Zeer binnenkort wil ik mijn VAR (WUO) aanvragen voor 2014.

Kan iemand mij aanraden wat in te vullen op de grote investeringsvraag?