Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 mei 2008, 11:19
Heleen's schermafbeelding
Heleen Heleen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2008
Berichten: 14
Standaard Aanvraag VAR via KvK zoekgeraakt

Beste mensen,

Ik moet even spuien.

Sinds kort verstuurd de KvK naast je formulier startend ondernemer, ook je VAR aanvraag door naar de belastingdienst. April 2008 werden de formulieren zelfs dagelijks opgehaald bij KvK door een medewerker van de belasingdienst (aldus de KvK).
Als startend ondernemer vond ik dat wel prettig. Na mijn inschrijving bij de KvK leek dus alles afgehandeld wat ik moest doen tbv belasting.

Gelukkig bleef ik niet braaf de acht weken afwachten die maximaal staan voor het verkrijgen van de VAR en belde na vier weken de belastingdienst.
Dit ook omdat mijn opdrachtgevers een VAR verklaring eisen alvorens mijn facturen te betalen.

Tot mijn schrik blijkt dat de belastingdienst de aanvraag nooit ontvangen heeft. Men zei mij dat er al vaker over geklaagd was.
Ben ik mooi klaar mee!
Ik heb natuurlijk meteen KvK gebeld. Die konden niets meer doen dan mijn 'case' mee te nemen in de evaluatie die toevallig dezelfde middag zou plaatsvinden.

Enfin, ik heb direct weer een nieuwe verklaring ingevuld en mét brief én aangetekend verstuurd naar Winterswijk.

Makkelijker kunnen ze het niet maken!

Ik heb nu dus een opdracht, kán inkomsten hebben, maar nog steeds niet factureren omdat de aanvraag dus kwijt is geraakt ergens tussen KvK en belastingdienst in.

Daar zullen ze vast geen rekening mee houden wanneer de eerste aanslag in mijn brievenbus valt! Zo makkelijk kunnen ze het nu ook weer niet maken.

Dit lucht op.

Heleen