Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 juli 2009, 13:27
micelestium micelestium is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juli 2009
Berichten: 3
Standaard Re: Prijs en acqiesitie 3D (animatie) project

Beste Ramon,

bedankt voor je reactie, hier nog wat antwoorden op je vragen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
> 100 eenmalig of per uur?
้้nmalig voor het product en daarbovenop het uurtarief.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Door nog wat rond te vragen bij andere freelancers kwam ik tot de conclusie dat ik ook wel € 45,- of meer per uur zou kunnen vragen.
> En die hebben dezelfde (soort) expertise en werkervaring + referenties etc als jij?
- Een leraar van mij vond dat voor een student/starter € 35,- wel redelijk was.
- Een vriend van mij vraag € 80,- voor fotografie en photoshop bewerking.
- Een andere vriend laat zich betalen in goederen die de mensen kunnen selecteren uit een wensenlijstje dat hij heeft opgesteld, zo kunnen ze zelf bepalen wat ze hem waard vinden b.v. oordopjes of toch een flatscreen.
Voor dit soort principes zou je eens moeten kijken naar lifehacken of Martijn Aslander.
- Een ander persoon die al een aantal jaren freelancer is in de media vraagt ook € 45,-

Nu vind ik zelf € 80,- vragen veel te veel, maar na alle belastingaftrek, vrezekeringen, huur en andere dingen wil ik natuurlijk nog wel een leuk bedragje overhouden.

Gisteren las ik nog ergens op internet dat het ook verstandig is om elke keer wat opzij te kunnen zetten, zodat je ooit voor jezelf ook een pensioentje kunt hebben.

Soms heb je een periode geen werk, maar moeten je rekeningen wel betaald worden. Dan is een beetje extra ook niet verkeerd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Ik ben van plan om ongeveer € 45,- per uur te vragen voor het maken van de animatie en ongeveer € 500,- voor het product.

Is dat een realistische vraag en kan ik dit als offerte doen als ik eerder voor € 35,- heb geopperd?
> Lastig, als je "ineens" van 35 naar 45 per uur gaat, zullen ze wel willen weten waarom je dat doet.
De eerste opdracht ging alleen om het realiseren van een afbeelding vanuit een 3D model, de vervolg opdracht is een animatie.

Ik vind dat ik op zich wel meer moet kunnen vragen, omdat ik dat ook wel waard ben, maar durfde dat eerst niet te vragen. Ook ben ik dus nog niet helemaal zeker wat er nu ongeveer in de 3D richting door andere bedrijven gevraagd word, vandaar deze post.
Met citaat reageren