Los bericht bekijken
  #7  
Oud 28 februari 2012, 14:43
Knut Knut is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 februari 2012
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micelestium Bekijk bericht
Hallo freelancers, mijn eerste post hier op deze erg interessante website.

Ik heb laatst een offerte gedaan bij een bedrijf voor een 3D weergave van een gebouw na een verbouwing. (dit zodat zij toestemming aan de gemeente konden vragen)

Helaas heb ik de opdracht niet gekregen omdat mijn offerte na hun beslissing was binnen gekomen. Nu had ik wel een alternatieve opdracht bedacht om voor hun website een 3D animatie te maken, en hier hebben zij enthousiast op gereageerd.

Nu zit het zo dat ik in mijn eerdere offerte € 35,- per uur vroeg en € 100,- voor het 3D model en gerenderde afbeeldingen.

Door nog wat rond te vragen bij andere freelancers kwam ik tot de conclusie dat ik ook wel € 45,- of meer per uur zou kunnen vragen.

Ten eerste de vraag zit ik op een goed uurtarief voor 3D en 3D animatie?

Ik ben van plan om ongeveer € 45,- per uur te vragen voor het maken van de animatie en ongeveer € 500,- voor het product.

Is dat een realistische vraag en kan ik dit als offerte doen als ik eerder voor € 35,- heb geopperd?


alvast bedankt
Uurtarief voor 3D illustraties en animaties zit als snel op 130 a 140 euro per uur. Doe je het voor minder dan is het een slecht betaalde hobby. Waarom? Wil je snel produceren en dus snel een factuur sturen? Dan heb je het volgende nodig 1- Voor professionele 3D producties heb de snelste en zwaarste computer nodig en die zijn niet goedkoop een Apple is al snel 12000 inclusief BTW. 2- Tel daarbij op een Wacom teken tekentablet met (HD) monitor 1600 tot 2500 euro om te modelleren. 3- alle software zoals Maya of Cinema 4D met alle 'toeters en bellen' is ongeveer 3000 euro, 4- een 3D muis. 5- dan wil je ook nog salaris verdienen Dat zou ongeveer 40.000 bruto per jaar moeten zijn. 6- Je auto waarmee je naar je klanten gaat. Stel je hebt een auto van een aanschafwaarde van 15.000. 7- je werkt vanuit een werkruimte thuis of bedrijfspand dan betaal je GWE. 8- je hebt een mobiele telefoon nodig met abonnement. 9- wellicht gebruik je een iPad op laptop om bij klanten te presenteren. 10- je hebt een website nodig en die kost ook geld per jaar. De meeste van deze kosten schijf je in 2 jaar af. Je zal ieder 2 a 3 jaar weer moeten investeren. Kortom als je jezelf een ondernemer vindt en geen hobbyist dan is die 130,- tot 140,- uiteindelijk je eerlijke uurtarief.

Succes!
Met citaat reageren