Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Go Back   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Notices

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 19th November 2008, 00:40
CCgirl CCgirl is offline
Juniorlid

Default Feedback opdrachtgever

Echt een tijd geleden dat ik een discussie heb gestart .

Al bijna twee jaar verleen ik diensten voor één vaste grote opdrachtgever. ( Ik heb meerder klanten)
Afgelopen juni had ik een algemeen gesprek gehad over hoe goed ik de diensten verleen. Ik heb daarop een 3,5 % verhoging ontvangen. Waar ik natuurlijk erg blij om was vooral omdat ik als starter geen zicht had op tarieven van de muziek branch. Ik heb een 1 jaar onder een tarief gewerkt. Dit is volgens mij normaal als je geen werk ervaring hebt in de werkgebied.

Na mijn verhoging was ik niet tevreden met het algemeen gesprek die niet specifiek ging over mijn functioneren, competencies en ontwikkelingen .
Dit heb ik ook aangekaart tijdens een meeting ( maanden erna) om een officieel evaluatie te houden waarin mijn opdrachtgever mij evalueert op punten en ik wederzijds de opdrachtgever feedback geef.
Mijn evaluatie formulier waarin de opdrachtgever mij evalueert heb ik al ingediend. Hoewel die van mijn opdrachtgever moet ik ook zelf samenstellen.

Wat voor punten zijn van belang om er in te vermelden behalve de grote vraag wat zijn/ haar verwachtingen zijn in 2009? Kan ik een verhoging vragen als ik een uitstekend evaluatie ontvang voor volgend jaar?
Of een freelance contract voor min 6 maanden voor stabiliteit laten tekenen? Zoja, zijn dat punten die ook in de evaluatie kan vermelden.
Volgende week stuur ik mijn evaluatie formulier op zodat mijn opdrachtgever zich al op kan voorbereiden.

Heeft iemand op deze forum dit eerder meegemaakt?
Reply With Quote
Old 19th November 2008, 19:54
NowHow's Avatar
NowHow NowHow is offline
Veteraan

Blog Entries: 13
Default Re: Feedback opdrachtgever

Het klinkt voor mij alsof je bij deze opdrachtgever geen freelancer bent, maar een werknemer met telkens tijdelijke contracten. Er is een gezagsverhouding, je opdrachtgever bepaalt je inkomen, ik kan me bijna niet voorstellen dat de belastingdienst je ziet als zelfstandig ondernemer als deze opdrachtgever het grootste deel van je omzet bepaalt. Is dat zo?

Dus, nee, de meesten hier zullen dit als zelfstandige waarschijnlijk niet hebben meegemaakt.
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Reply With Quote
Old 21st November 2008, 17:30
Verwijderd account
Gast

Quote:
Originally Posted by NowHow View Post
Het klinkt voor mij alsof je bij deze opdrachtgever geen freelancer bent, maar een werknemer met telkens tijdelijke contracten. Er is een gezagsverhouding, je opdrachtgever bepaalt je inkomen, ik kan me bijna niet voorstellen dat de belastingdienst je ziet als zelfstandig ondernemer als deze opdrachtgever het grootste deel van je omzet bepaalt. Is dat zo?

Dus, nee, de meesten hier zullen dit als zelfstandige waarschijnlijk niet hebben meegemaakt.
Je haalt me de woorden uit de mond......
Reply With Quote
Old 21st November 2008, 20:12
Markie Markie is offline
Veteraan

Dit klinkt inderdaad niet als een zelfstandig opererende onderne(e)m(st)er...
Inderdaad afwachten wat de bd hiervan vind.
Reply With Quote
Old 24th November 2008, 01:39
CCgirl CCgirl is offline
Juniorlid

Bedankt voor jullie reacties.

Zoals ik had vermeld verleen ik diensten voor opdrachtgevers in de muziek sector. Behalve mijn grootste opdrachtgever waar ik het over had omtrent feedback heb ik ook meerdere opdrachtgevers die samen mijn omzet bepalen.

Ik ben daadwerkelijk wel een zelfstandige ondernemer want ik bepaal mijn eigen werktijden, geen arbeidscontracten en relaterende andere opdrachten die ik verleen. Het enig probleem is dat ik als starter in het diepe ben gesprongen.

Jullie reacties hebben me geholpen om verder te onderzoeken en te bekijken hoe ik verder ga met mijn grootste opdrachtgever.
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules