(klopt dit) kosten freelancer & verzekeringen + overige kosten

Hoi ,  

Ik ben een startende freelancer en ik wilde even verififieren bij jullie of mijn verhaal en berekeningen juist zijn ... 

De kosten voor een freelancer zijn: 
- Verzekeningen (rechtsbijstand/aansprakelijkheidsverzekering/ eventueel arbeidsongeschiktheids verzekering) 
- reiskosten 
- belasting (52%) 

Ervan uitgaande dat mijn uurtarief 79 (ex BTW) wordt klopt mijn volgende berekening dan? 

Ik neem alleen een rechtsbijstand en aansprakelijkheidsverzekering en reis met het openbaarvervoer (OV-jaarkaart) 

Klopt mijn berekening zo of ben ik iets vergeten? (Verzekeringen of andere kosten waar ik niet aan gedacht heb?) 

==================================================  ============= 

Uurtarief ex BTW                                                               79                               EURO 
BRUTTO verdiensten per maand (8 x 20 uur)              12640                               EURO 
NETTO Winst                                                                  6067 EURO                                
Rechtsbijstand & Aansprakelijkheidverzekering              40                                                EURO 
Loonbelasting = 52%                                                        6573                               EURO 
Reiskosten OV kaart (belasting aftrekbaar)                               380                               EURO 

NETTO salaris/winst                               NETTO hou je over met OV (met daarbij de OV al belasting afgetrokken)              5897                EURO 
==================================================  =============

|