Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 28 januari 2009, 18:44
Nathanael Nathanael is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 3
Standaard Bedrijf beginnen

Beste leden,

Allereerst mijn excuses als ik te lui overkom, ik loop me echt de schompis te zoeken naar informatie maar veel wijzer word ik er niet van.
Het gaat om het volgende;

Ik ben al vanaf jongs af aan geïntrigeerd door webdevelopment. Sinds een jaar of twee ben ik dan ook serieus bezig met het het ontwikkelen van scripts/websites tegen betaling. Dit was eerst een hobby met een leuk zakcentje erbij. Maar dit is nu toch wel uitgegroeid tot enigzins serieuse business. In deze zin ben ik nu dus een ZZP-er geworden.
Nu hoor ik van verschillende mensen dat je ook als ZZP-er je dient in te schrijven als ZZP-er bij de KVK, en dit heb ik ook kunnen lezen op deze geweldige website.

Nu is mijn vraag, wat verandert er als ik KVK neem (en dus een BTW nummer). Waar dien ik rekening mee te houden?
Ik ben overigens 18 jaar, 2ejaars HBO Verpleegkunde en geniet dus nog IBG-subsidie en zorgtoeslag (gaat overigens linea recta naar m'n ouders maar dit terzijde).
Ik weet dat ik met IBG moet oppassen dat ik niet te veel verdien, nou dit is niet zo, ik verdien minder dan het toegestane maximum van 13.000 per kwartaal (uit m'n hoofd?)
Dus daar maak ik me geen zorgen om. Wel moet ik mijn zorgtoeslagpapieren herinvullen daar ik nu dus inkomsten wit ga genereren en dit dus ook invloed heeft op mijn totale jaarinkomen (en dat dus weer invloed heeft op de hoogte van mijn zorgtoeslag).

Maar mijn vragen zijn dus;
- Is het nodig voor mij om KVK aan te vragen (ik denk het haast dus wel?)
- Wat verandert er precies? (ik heb gelezen dat ik moet factureren en deze 10 jaar moet bewaren, nog andere dingen?)
- Wat gebeurt er met de belasting, hoe dien ik alles op te geven?

Ik weet dat ik hiervoor naar de belastingdienst moet maar ik wil op kortere termijn ietsje meer duidelijkheid voordat ik deze stap ga zetten..

M.v.g,

Nathanael
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een buitenlands bedrijf controleren indigentbrute Omgaan met opdrachtgevers 3 30 december 2009 10:30
Eigen bedrijf maar toch in dienst johnnyQQ Freelancepraktijk starten 3 14 november 2008 14:59
Student, nog geen ervaring, toch beginnen als freelancer? Kaat Freelancen iets voor mij? 12 19 mei 2008 09:50
Eigen bedrijf starten als wao´er wordt makkelijker Moderator Nieuws - Voor en door freelancers 1 1 maart 2007 14:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon