Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 7 februari 2009, 20:35
Markie Markie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 160
Exclamation Urencriterium & kredietcrisis

Ik zit met een vraag:

Vorig jaar was het geen probleem om voldoende verschillende opdrachtgevers te vinden en aan het urencriterium te voldoen.
Ik ben echter bang dat dat dit jaar anders wordt.

Voorbeeld: Ik ben nu werkzaam bij een opdrachtgever waar ik fulltime voor kan werken. Wat nu als ik verder geen opdrachtgevers kan vinden? Kom ik dan niet voor de zelfstandigenkorting in aanmerking? Of beschouwen ze de relatie tussen mij en de opdrachtgever als een loondiensverband?

En als ik wel een of twee andere opdrachtgevers vind, dan moeten die toch nog minimaal 30% van de totale tijd aan gewerkte uren vullen.
En als ik dankzij de kredietcrisis niet aan de 1225 uren kom dit jaar? Is het dan ook zo dat ik dan dubbel gepakt wordt door de bd? Dan verdien je dus al minder en hebt bovendien geen recht op zelfstandigenkorting etc.

Dan ben je dus nog verder van huis...

Je hoort wel dat ze grote bedrijven helpen met werktijdverkorting enzo, maar wat doen ze voor kleine zelfstandigen en zzp'ers?

Laten ze die stikken of komen daar ook versoepelingen voor?

Als dat niet zo is dan lijkt het mij tijd dat er aktie wordt ondernomen vanuit deze hoek.

Ben wel benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft eigenlijk!
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zwaar urencriterium: hoeveel uur in loondienst? Kees_ASB Belasting 3 29 januari 2009 18:04
Urencriterium bij zwangerschap? dubbelmanm Belasting 1 5 maart 2008 16:53
Urencriterium: mag ik studie en bijkomende activiteiten meetellen? Gertjan Belasting 3 20 mei 2007 22:02
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon