Excuses, ik zie nu dat ik me niet goed uitgedrukt heb.

Mijn punt. Als algemene voorwaarden auteursrechterlijk beschermd zijn, in dit geval de AV van Tekstnet, dan mag je ze onder geen enkele voorwaarde kopieëren en gebruiken tenzij Tekstnet daar toestemming voor geeft. Klopt ?
Iemand kan dan van je vragen cq eisen dat je ze verwijdert als je ze toch gebruikt. Yes ?
Echter ik vroeg me af of AV wel auteursrechterlijk beschermd kunnen zijn aangezien alle goede AV in principe sterk op elkaar lijken. Net zoals alle goede auto's op elkaar lijken.
Dus ik heb nagevraagd en info gezocht of dat ook zo is. En ik hoor/lees twee verschillende opinies, namelijk de "ja" en "nee".

Na het lezen van het kleine beetje info op Lancelots heb ik besloten toch opnieuw aan AV te gaan werken, zij het dan met behulp van meerdere bronnen dan alleen
Anneke Nunn (
waarvoor mijn verontschuldigingen). Door op basis van diverse bronnen zelf samen te stellen, kan ik AV op mijn site zetten die goed zijn én door anderen vrij te gebruiken zijn omdat ik geen auteursrecht wil claimen.
Wil je dat ik wat dieper graaf in deze materie (no charge !
) en kijk of ik wat meer te weten kan komen over wat wettelijk gezien wel en niet mag ?