Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #9  
Oud 8 juli 2011, 11:54
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Susanna,

Het bedrag per deelnemer is helemaal geen pure winst. Je hebt namelijk een trainingsprogramma ontwikkelt, dat heb je neem ik niet gedaan op een vrijdagochtend en een zaterdag middag. Je hebt daar ongetwijfeld vele uren in gestoken. Ga voor jezelf eens na hoeveel uren dat zijn en bereken dan eens met jou uurtarief wat je als trainer rekent uit hoeveel het schrijven van de training jou heeft "gekost". Er is welliswaar geen geld uit je zak gegaan maar dit is wel een goede manier om inspanningen uit het verleden terug te verdienen.

Als je dan een beeld hebt van de totale kosten hebt kun je daar overheen bepalen hoeveel cursisten je verwacht, dan weet je ook een beetje wat je per cursist moet vragen. Hou bij die prijs er ook rekening mee dat je mogelijk ook regelmatig de cursus enigszins moet aanpassen, door verandering in de techniek of gewoon omdat je merkt dat een bepaald hoofstuk/onderdeel niet goed loopt tijdens de training.

Verder moet je gewoon goed kijken naar alle elementen van de beloning, wie doet wat.

duidelijk is dat jij de training doet en een vergoeding gaat krijgen per deelnemer.
Maar wie betaald de accommodatie en de eventuele apparatuur. Wie betaald het lesmateriaal en zo zijn er nog wel een paar

Wat doe je bij klachten over de training, wie is verantwoordelijk? Zorg in elk geval dat jij door hem nooit voor meer dan wat je ontvangen hebt voor die deelnemer moet betalen.

Verder moet je ook de risico's goed bekijken, als jou partner de opdrachtgever factureert krijgt hij/zij dus ook al het geld, wanneer krijg jij je geld, welk risico loop je dat je je geld niet krijgt (doet je partner ook nog andere activiteiten en met welk risico, heeft hij nu leningen in zijn eenmanszaak)
Bij trainingen is het gebruikelijk om vooraf betaald te worden, ik zou dus denk ik ook vragen dat ook jij betaald word voor de training.

Wat mij opvalt is dat jij nu overkomt alsof je alles uit handen geeft alsof het niet jou product is en vervolgens kijkt hoeveel hij aan jou moet betalen.

Ik zou het andersom insteken, Het is jou product, jij weet welke prijs mogelijk is. Alleen dat verkopen ligt je niet. Dus hoeveel ben jij bereid om te betalen om het product verkocht te krijgen.
Net zoals je kijkt naar de prijs van bijv een boekhouder omdat je de boekhouding niet zelf kunt of wilt doen.

Denk dus ook eens na over een prijs die je hem per verkochte training zou willen betalen evt met een bonus bij het behalen van een bepaald volume.
Onderdeel van de afspraak zou ook kunnen zijn dat jij een basisprijs vaststelt, zijn beloning vaststelt en afspreekt als hij de training duurder verkocht krijgt dat het meerdere ook voor hem is. Maar wees daar voorzichtig mee dat moet je alleen doen als je weet dat jou prijs een goede marktprijs is.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
prijs, samenwerking, training, verkoop


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur met bedrag 0, wel of niet sturen ddofborg Administratie 3 14 november 2011 17:42
Deel bedrag crediteren op verkoopfactuur Claudia78 Administratie 1 13 juni 2011 18:32
Inkomstenbelasting Vraag over aangifte IB voor ondernemers wabjuh Belasting 4 19 maart 2011 09:36
Atrek kosten bij overige werkzaamheden en BTW vraag? Art Belasting 7 12 augustus 2007 01:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon