Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #11  
Oud 1 april 2017, 00:28
Erik van de Weerdhof Erik van de Weerdhof is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 55
Standaard

Reactie vanwege je privé-bericht. Als ik je verhaal goed begrijp heb je er voor gekozen het verlies aan te geven als resultaat uit overige werkzaamheden (ROW) en accepteert de fiscus die aftrekpost niet.

Ik heb nooit eerder gehoord dat je geen negatief resultaat uit overige werkzaamheden kunt opgeven. Zeker weten doe ik het niet, maar even hardop denkend: bij ROW kunnen er balansposten zijn die minder waard kunnen worden, denk aan TBS-verliezen (voor jouw casus niet relevant). Dan lijkt me niet dat het een regel is dat je bij ROW geen verlies kunt opgeven. Daarentegen kan ik me wel goed voorstellen dat je iets te verklaren hebt wanneer je nooit eerder ROW hebt opgegeven en dan begint met het opgeven van een verlies. Want dat bijverdiensten normaliter niet verliesgevend zullen zijn lijkt me wel weer logisch.
Een korte check met Google lijkt deze gedachtengang te bevestigen.

Zoals eerder aangegeven bepaalt het al dan niet voldoen aan het urencriterium niet of je wel of geen ondernemer bent. Als jij dus de keuze hebt gemaakt om geen winst uit onderneming aan te geven maar ROW en daarmee zelf zegt dat je geen ondernemer bent, dan vind ik het niet onredelijk van de fiscus dat ze je aangifte ook behandelen alsof het om ROW gaat en alsof jij geen ondernemer bent. Wellicht kan je de fiscus uitleggen dat je je winst uit onderneming abusievelijk als ROW hebt aangegeven omdat je niet aan het urencriterium voldeed. (Aannemende dat dit het geval is.)
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Urencriterium en neveninkomsten Gabby Belasting 4 12 mei 2011 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon