Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juli 2006, 16:27
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Jaarrekening

En laat je het dan maar op je afkomen bij de jaarrekening Hetty? Of ga je voor een gesprek met je accountant eerst even rondneuzen op de website van de belastingdienst, e.d.?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2006, 15:00
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Jaarrekening

Ik heb sinds begin 2006 (ook voor de aangifte IB 2005 dus) een accountant ingeschakeld. Daarvoor heb ik een aantal jaren zelf aangifte gedaan, maar de balans/winst en verlies rekening laten opmaken door een boekhouder (met behulp van Davilex boekhoudpakket). En weer daarvoor heb ik alles zelf gedaan maar ik denk niet dat de Belastingdienst die aangifte goed heeft bekeken .
Op dit moment voer ik zelf alles in (bank/kasboek, verkopen) en het blijkt dat er helemaal geen pakket nodig is; mijn acc. neemt er genoegen mee als ik alles in een door hem aangeleverd excel mapje inklop.

Bij uitbesteden aan de accountant hoort ook enig advies. Dus dat krijg ik ook ("heb je nog investeringsplannen? Moet je je pc niet eens vervangen, doe het dan nu"). Maar verder gooi ik het over de schutting en hoop ik ook dat het daar blijft . Ik hou wel een eigen projectadministratie bij, waarin ik kan zien wat er uit staat, wat mijn omzet en kosten zijn (en zullen zijn) en wat ik naar verwachting moet gaan afdragen aan BTW. M.a.w. ik hou zelf zicht op waar ik sta.

Voor een complete aangifte IB inclusief jaarrekening ben ik tussen de 400 en 600 euri kwijt. Dat bedrag heb ik er graag voor over, ik kan er nu tenminste vanuit gaan dat zaken door iemand worden uitgevoerd die er verstand van heeft. En let wel, ik ben geen Ahold of Enron, dus zo ingewikkeld is het nu ook weer niet (voor de side letters: zie www.textatwork.nl).

Voordeel is ook dat mijn accountant tegenover mijn kantoor(aanhuis) zit. Dus ik hoef nooit ver te lopen met de ordners en schoenendozen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
boek over jaarrekening scribent Administratie 0 2 juni 2006 13:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon