|

27 april 2009, 11:27
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door els brouwer
@ Mieke: leuk om te horen! Dat is ook precies een van de redenen waarom ik mijn nieuwsbrief maak: ik laat ermee zien dat ik een 'expert' ben. Toevallig ben ik tekstschrijver, maar ook als je coach, tekenaar, ontwerper, noem maar op bent, is dat belangrijk. Mensen moeten je leren kennen en vertrouwen in je krijgen dat je hun problemen kunt oplossen.
Met een nieuwsbrief mag je zomaar elke maand (dat lukt me helaas niet altijd, het is meer elke 5/6 weken  ) bij iemand in z'n Inbox komen. Maar natuurlijk moet de nieuwsbrief wel de moeite waard zijn. Hij moet echt gaan over waar de klant mee worstelt, en niet over jouw 'unieke' prestaties als ondernemer of dienstverlener.
|
Dag Els,
Ere wie ere toekomt. Hoewel je dus voor mij niet van "belang" bent (klinkt lullig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel), vind ik jou nieuwsbrief wel een schoolvoorbeeld van hoe het moet.
|

27 april 2009, 11:53
|
 |
Lid
|
|
|
|
Dag Mieke,
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, hoor! Ik schrijf mijn nieuwsbrief ook niet met het idee dat alle lezers ook klanten moeten worden. (Dan zou ik het ook veel te druk krijgen ...) Ik probeer wel op een persoonlijke en aansprekende manier in te spelen op problemen/uitdagingen die mijn lezers ervaren bij het nadenken over en schrijven van hun teksten voor het web.
|

28 april 2009, 13:40
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Dag Mieke,
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, hoor! Ik schrijf mijn nieuwsbrief ook niet met het idee dat alle lezers ook klanten moeten worden. (Dan zou ik het ook veel te druk krijgen ...) Ik probeer wel op een persoonlijke en aansprekende manier in te spelen op problemen/uitdagingen die mijn lezers ervaren bij het nadenken over en schrijven van hun teksten voor het web.
|
Hoi Els!
Even een technisch vraagje: stuur jij jouw nieuwsbrief automatisch via een programma waar je alle e-mailadressen invoert of hoe pak je dat aan? Ik ben een echte IT-noob op dit gebied  .
Ik zou graag een nieuwsbrief maken, alleen ben ik bang dat die dan weer op de achtergrond verzeild zal raken door al het werk! Voorlopig laat ik het dus nog even in m'n gedachtenkamer liggen..
Groetjes,
Sofie

28 april 2009, 16:52
|
 |
Lid
|
|
|
|
Dag Sofie,
Ik verstuur mijn nieuwsbrieven via een automatisch e-mailprogramma. Mensen kunnen zich op mijn site abonneren en de verwerking gaat geheel automatisch. Erg makkelijk. Ook het versturen is een kwestie van een paar drukken op de knop.
Als je begint met 10 adressen kun je dat nog makkelijk zelf doen. Maar als het er veel meer worden, krijg je al snel (althans ik) problemen met Outlook.
|

28 april 2009, 20:13
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Citaat:
Dag Sofie,
Ik verstuur mijn nieuwsbrieven via een automatisch e-mailprogramma. Mensen kunnen zich op mijn site abonneren en de verwerking gaat geheel automatisch. Erg makkelijk. Ook het versturen is een kwestie van een paar drukken op de knop.
Als je begint met 10 adressen kun je dat nog makkelijk zelf doen. Maar als het er veel meer worden, krijg je al snel (althans ik) problemen met Outlook.
|
Bedankt voor de info! Heb je toevallig een tip voor welk programma te gebruiken daarvoor? Ik ga me ook meteen aanmelden op je nieuwsbrief, lees ik altijd graag

29 april 2009, 09:06
|
 |
Lid
|
|
|
|
Dag Sofie,
Ik werk met Autorespond. Dit is hun website: http://www.autorespond.nl/. Maar er zijn ook andere programma's voor.
|

29 april 2009, 09:09
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Dank je voor de tip, Els! Houd ik zeker in het achterhoofd voor wanneer de nieuwsbrief eindelijk wat vorm krijgt (voorlopig dus nog niet).
Groetjes!

5 maart 2010, 10:45
|
Juniorlid
|
|
|
|
Hallo,
Wij zijn bezig met een showroom, maar willen natuurlijk ook een speciale openings dag.
zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort openingen en ons kunnen vertellen hoe je het best de bekendheid van de showroom en nartuurlijk ook de klanten in de showroom kunt krijgen (op de openingsdag)?
gr geert
|

5 maart 2010, 10:55
|
 |
Veteraan
|
|
|
|
Beste Geert,
Hiervoor kun je het beste een persbericht (laten) schrijven. Dit bericht kun je verspreiden onder media, bijvoorbeeld via een organisatie die dat doet met toestemming.
Wettelijk gezien mag je niet meer zomaar persberichten naar kranten tijdschriften sturen, maar of je daar echt problemen mee krijgt is de vraag. Je kunt eventueel die bladen en kranten eerst bellen om te vragen of ze die willen ontvangen.
Het persbericht kun je het beste laten schrijven door een professional (zoals ik), want het is belangrijk dat het goed overkomt, dat de juiste informatie er in staat en dat het niet als pure reclame overkomt, daarmee verspeel je goodwill bij de pers. Ook kun je advertenties plaatsen om mensen uit te nodigen. En mensen direct een uitnodiging sturen is een erg goede manier.
Succes,
Joke
|
|