Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 oktober 2009, 13:08
Nouks Nouks is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 17
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 d

Geen idee of het wel of niet wenselijk is dat ik reageer in een oude thread. Kon er niets over vinden in de huisregels dus ik waag me er maar aan...

Zit momenteel in een soortgelijke situatie, klant beschuldigt me ervan te leven "in een droomwereld" en "zeer naïef" te zijn door te denken dat ík de termijnen stel, echter staat mijn betalingstermijn toch echt zeer duidelijk vermeld in de offerte en de voorwaarden waarmee ze akkoord zijn gegaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Dan ben je gelijk van het "hebben we niet ontvangen"-gedoe af.
Valt heel simpel op te lossen door te vragen om een ontvangstbevestiging. Ik stuur m'n facturen standaard via de mail en in 't mailtje zet ik dan iets als "laat alsjeblieft even weten of de factuur zo akkoord is". Krijg altijd netjes een bevestiging en dan weet je direct dat de klant 'm ontvangen heeft.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 oktober 2009, 13:11
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 d

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nouks Bekijk bericht
Geen idee of het wel of niet wenselijk is dat ik reageer in een oude thread. Kon er niets over vinden in de huisregels dus ik waag me er maar aan...

Zit momenteel in een soortgelijke situatie, klant beschuldigt me ervan te leven "in een droomwereld" en "zeer naïef" te zijn door te denken dat ík de termijnen stel, echter staat mijn betalingstermijn toch echt zeer duidelijk vermeld in de offerte en de voorwaarden waarmee ze akkoord zijn gegaan...



Valt heel simpel op te lossen door te vragen om een ontvangstbevestiging. Ik stuur m'n facturen standaard via de mail en in 't mailtje zet ik dan iets als "laat alsjeblieft even weten of de factuur zo akkoord is". Krijg altijd netjes een bevestiging en dan weet je direct dat de klant 'm ontvangen heeft.
In principe bepaalt de verkoper/dienstverlener toch echt de betaaltermijn. Als klant kun je er wel of niet voor kiezen om dan, onder die voorwaarden, met de verkoper/dienstverlener in zee te gaan. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, waarbij je SAMEN afspreekt om een afwijkende betaaltermijn te hanteren, maar het klinkt niet alsof je daarmee te maken hebt..
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 oktober 2009, 13:53
Nouks Nouks is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 17
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 d

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adine Versluis Bekijk bericht
In principe bepaalt de verkoper/dienstverlener toch echt de betaaltermijn. Als klant kun je er wel of niet voor kiezen om dan, onder die voorwaarden, met de verkoper/dienstverlener in zee te gaan. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, waarbij je SAMEN afspreekt om een afwijkende betaaltermijn te hanteren, maar het klinkt niet alsof je daarmee te maken hebt..
Jep snap ik, alleen heb ik dus nu een klant die akkoord gaat met mijn voorwaarden en achteraf roept dat het naïef is om te denken dat ze zich zomaar schikken naar mijn voorwaarden
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 oktober 2009, 13:55
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 d

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nouks Bekijk bericht
Jep snap ik, alleen heb ik dus nu een klant die akkoord gaat met mijn voorwaarden en achteraf roept dat het naïef is om te denken dat ze zich zomaar schikken naar mijn voorwaarden
Ja, die heeft dus gewoon pech. Die moet zich aan de afgesproken termijn houden en gebeurt dat niet, dan kun je herinneren, incasso, etc.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 oktober 2009, 13:57
Nouks Nouks is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 17
Standaard Re: Betalingstermijn factuur is 14 dagen, maar klant zegt: betalen kan pas vanaf 30 dagen

Das dus ook het plan

Maar dan vinden ze dus dat ik in een droomwereld leef door te denken dat ik in deze moeilijke tijden zomaar aanspraak kan maken op m'n geld.... Prutsers.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon