Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2009, 07:37
carsten888's schermafbeelding
carsten888 carsten888 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2006
Berichten: 35
Standaard Re: Uurtarief verhogen. Hoe pak je dat aan?

dank je voor de reactie. Goeie tip.

Dus wel van tevoren aankondigen.

dank je.
__________________
Joomla CMS plugins
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2009, 10:54
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Uurtarief verhogen. Hoe pak je dat aan?

Ik heb het een paar maanden geleden ook gedaan. Heb bestaande klanten een 'kortingstraject' gegeven, eerst een periode 20% korting op het nieuwe uurtarief en dan eenzelfde periode 10% korting. Dit omdat er een verschil van 20euro tussen zit (uurtarief was €45,- die heb ik omhooggezet naar €65,- excl. BTW).
Voor nieuwe klanten heb ik het toen wel per direct in laten gaan.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2009, 15:33
DenK Financieel DenK Financieel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 31
Standaard Re: Uurtarief verhogen. Hoe pak je dat aan?

Citaat:
Voor nieuwe klanten heb ik het toen wel per direct in laten gaan.
Lijkt me wel lastig om dat bij te houden (een administratie op zich). Bovendien ontstaat het gevaar dat klanten elkaar kennen en ongelijke tarieven voor dezelfde werkzaamheden aan elkaar voorleggen. Leg dat maar uit!

Groet
__________________
06 - 2462 9585 -- 010 - 753 9864 -- info@denkfinancieel.nl -- http://www.denkfinancieel.nl
DenK Financieel (KvK 24441799) --
Oranjestraat 59 -- 3111 AN Schiedam
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2009, 19:51
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Uurtarief verhogen. Hoe pak je dat aan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenK Financieel Bekijk bericht
Lijkt me wel lastig om dat bij te houden (een administratie op zich). Bovendien ontstaat het gevaar dat klanten elkaar kennen en ongelijke tarieven voor dezelfde werkzaamheden aan elkaar voorleggen. Leg dat maar uit!

Groet
Is niet lastig bij te houden hoor. Kan gewoon in Excel (die klant heeft X procent korting tot die en die datum etc.), heb in datzelfde bestand ook bijgehouden of ik een klant had gemaild of niet.

Ik heb niks hoeven uitleggen (uiteraard wel uitleg gedaan over waarom ik m'n tarief ging verhogen) en ja ik heb wel klanten die elkaar kennen.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 november 2009, 10:38
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard Re: Uurtarief verhogen. Hoe pak je dat aan?

Volgens mij krijg je geen scheve gezichten als je per 1/1/10 voor alle nieuwe klanten een hoger tarief gaat gebruiken en als je AL je huidige klanten tot 31/3/10 of 30/6/10 nog je oude tarief hanteert. Dat is voor jezelf het handigste en voor de huidige klanten ook heel eerlijk.

Ik begrijp wel dat je verschil zou willen maken tussen bepaalde huidige klanten, maar dat kun je in veel gevallen wel verklaren door de aard van het werk. Dus je zou je werkzaamheden kunnen splitsen in drie tarieven voor drie verschillende werkzaamheden en dan dus 3 oude en 3 nieuwqe tarieven hanteren. Dan hou je het toch voor elke opdrachtgever gelijk en hoef je dat niet bij te houden.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 november 2009, 16:55
ErikM ErikM is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 2
Standaard Re: Uurtarief verhogen. Hoe pak je dat aan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenK Financieel Bekijk bericht
Bovendien ontstaat het gevaar dat klanten elkaar kennen en ongelijke tarieven voor dezelfde werkzaamheden aan elkaar voorleggen. Leg dat maar uit!
Bovenstaand gevaar is eenvoudig uit te sluiten. Ik heb in mijn contracten een artikel staan waarin commerciele informatie als vertrouwelijk door beide partijen moet worden behandeld. Mijn klanten vinden dit heel prettig, ook omdat ik veelal (commerciele) vertrouwelijke informatie verkrijg.

Groet,

Erik
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Freelancen, hoe pak ik dat aan? mdmd Freelancen iets voor mij? 1 24 juli 2009 09:54
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Projectmatig werken voor 1 opdrachtgever: hoe pak ik dat aan? Denise Kastermans Al die andere praktische dingen 12 14 april 2008 20:17
Marktonderzoek voor magazine: hoe pak ik dat aan? linda Marketing en acquisitie 10 16 januari 2008 14:00


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon