Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2009, 20:55
JEA JEA is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 5
Standaard Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Wij zijn bezig met een onderzoek naar de relatie tussen vrijheid van handelen en flexibiliteit met arbeidsvreugde en productiviteit.

Daarvoor willen wij graag weten hoe mensen in hun werk "staan". Wij vragen 5 tot 10 minuten van uw tijd om een enquette in te vullen. Als u uw mail adres invult, zullen wij u de eindrapportage rond februari 2010 doen toekomen.

Bij voorbaat onze dank voor uw bijdrage aan onze data verzameling; de komende week kunt u de enquette op de volgende link invullen:

http://www.surveymonkey.com/s.aspx?s...CMsAg8bw_3d_3d
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2009, 21:45
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Ik vind "op afstand werken" toch echt iets anders dan freelancer zijn... van wie wil je antwoorden?
__________________
illustraties, animaties & games
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 november 2009, 21:53
JEA JEA is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Beste Nancy,

Dank voor je reactie: inderdaad is "op afstand werken" iets heel anders dan freelancen: wij willen graag de input van zowel mensen die niet "flexibel" werken, als die dat wel doen: juist dan kunnen we vergelijkingen maken.

Het gaat ons erom te onderzoeken welke vrijheden mensen ervaren en wat dat met ze doet.

Freelancers hebben een grote mate van vrijheid in het bepalen van wat voor soort werk ze doen en -voor een deel- wanneer ze wel of niet werken: het verschil tussen een klus aannemen, of niet... In dat licht zijn we erg geinteresseerd in hoe de vragen worden beantwoord, door freelancers!

Alvast mijn dank voor het invullen van de enquette!

Groet,

Johan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 november 2009, 22:04
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Welkom hier Johan.

Ik heb je andere bericht verwijderd daar het exact dezelfde inhoud had als je bericht hierboven ( crossposting ).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 november 2009, 10:14
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Tip: zet de volgende keer véél minder tekst in je onderzoeken. Alleen een korte doelstelling plus misschien één paragraaf (4 regels) per onderdeel zou meer dan genoeg moeten zijn. Ik haakte op pagina 3 al af..

Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 november 2009, 10:23
JEA JEA is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Jacob, dank voor je input: daar gaan we naar kijken!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 5 november 2009, 17:14
ZinVol ZinVol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2008
Berichten: 37
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Nog een tip: als je mensen via een forum vraagt of ze (hun kostbare) tijd en energie willen steken in het invullen van een enqûete, zet in je bericht dan ten minste
- je volledige naam,
- het bedrijf waarvoor je werkt/waarvan deze enqûete afkomstig is,
- het doel dat je hebt met de verkregen resultaten;
- en de plekken waar de eindrapportagepublicatie te vinden zullen zijn.

JEA zegt mij niks. Wanneer je in een forumbericht zelf al meer over jezelf en je doel vertelt, zul je meer lezers weten over te halen op de link te klikken (en de enqûete ook echt in te vullen), omdat je dan een betrouwbaardere indruk wekt.

Zonnige groet, Miranda
__________________
-----------------------------
ZinVol - Vertel je eigen verhaal
Marketingcoach voor zelfstandigen
Vind inspiratie en tips over het
werken voor jezelf op mijn website:
http://www.ditiszinvol.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 5 november 2009, 20:58
JEA JEA is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 5
Smile Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Beste Miranda,

Nog meer bruikbare verbeteringen! Hoewel ik het lastig vind te bepalen wat mensen nu wel en niet willen horen/lezen: het is inderdaad zo dat we in de enquette teveel tekst hadden; dan haken mensen af: in de uitnodiging op dit forum wilde ik om die reden ook niet teveel uitwijden over de context: die vindt men ook in de introductie van de enquete zelf...

Maar toch: we hebben geen commerciele bedoelingen; het gaat om een afstudeer scriptie van twee (deeltijd) Nyenrode studenten die voor hun Thesis een onderzoek doen naar de effecten van flexibel werken: vrijheden in keuzes die zouden kunnen leiden tot meer arbeidsvreugde, effectiviteit en productiviteit.

Freelancers zijn een speciale groep mensen in de beroepsbevolking die in dit licht een bijzonder interessante groep respondenten zouden zijn. Om die reden zetten wij de enquete ook uit via deze weg!

Ik begrijp hoe kostbaar tijd is en dat niemand zit te wachten op zinloze vragenlijsten: om die reden hebben we een vragenlijst samengesteld, die in 5 minuten ingevuld kan worden, met alleen die vragen, die ons echt een inzicht gaan bieden in onze onderzoeksgebieden.

Ik zou het erg op prijs stellen als je toch 5 minuutjes zou kunnen spenderen, in het belang van de wetenschap.... :-)

Je zonnig groet kunnen we op deze regenachtige dag goed gebruiken: in elke geval ook bedankt voor je meedenken!

Groet,

Johan Adrichem
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 november 2009, 03:21
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Dag Johan,

Ik heb 'm ingevuld, maar ik weet niet hoe representatief de gegevens zullen zijn. Ik heb geen werkgever, dus praat ik er niet over. Deze vraag heb ik maar beantwoord alsof er stond 'opdrachtgever(s)'. Ik heb geen collega's, waar ik wel of niet goed mee samenwerk.
Kan ik nog meer opnemen in mijn takenpakket? Ja, meer klanten zijn welkom.

Afijn, deze 'vertaalslag' vervuilt m.i. je resultaten, maar voordat ik het doorhad (en mijn enquête dus nog tijdig kon afbreken) was ik er al doorheen. Sorry!

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #10  
Oud 6 november 2009, 16:40
JEA JEA is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Berichten: 5
Standaard Re: Freelancer?!? Hoe voelt u zich daarbij?

Beste Renee,

Dank voor je bijdrage en ik begrijp je opmerking over vervuilende antwoorden: dat hebben we ook wel een beetje ingekalkuleerd bij het uitzetten op dit forum.

Werkgever kun je ook lezen als opdrachtgever, maar we zullen proberen een trend te ontdekken in alle antwoorden: de z.g. "outlayers" , antwoorden die niet in de trend passen, zullen we uit de beschouwingen halen: enige vorm van vervuiling van de antwoorden is uiteindelijk nooit te voorkomen en als die te groot is, moeten we hand in eigen boezem steken en kijken naar hoe de vragen zijn geformuleerd: nogmaals reuze bedankt voor je bijdrage en dat om 03:21 uur!!

Goed weekend,

Johan Adrichem
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Deeltijdstudente journalistiek (30 jr) wil zich profileren als freelancer, mijn vragen! Kaat Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 2 22 april 2009 00:18
Server aanschaffen als freelancer: hoe boeken? ahbruinsma Administratie 6 18 oktober 2008 21:04
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 07:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon