Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 oktober 2011, 13:19
Freel@ncer Freel@ncer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2011
Berichten: 10
Standaard

Wil de berekeningen weten om een goed een goed financieel beleid te voeren.

Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 oktober 2011, 13:26
Rijak-adm Rijak-adm is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 september 2011
Berichten: 10
Standaard

Op zichzelf een juist standpunt, maar onnodig om ingewikkelde spreadsheets
te maken waarin fouten kunnen sluipen.
Daarom gaf ik aan dat eenvoudig bij de belastingdienst een programma kan
worden gedownload, die voorziet in alle berekeningen.

Succes,

Groet,
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 oktober 2011, 14:35
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freel@ncer Bekijk bericht
Wil de berekeningen weten om een goed een goed financieel beleid te voeren.
Mwah, of je dat zo bereikt is de vraag.. dit neigt toch sterk naar micro management..

Als ik een verantwoord energiebeleid wil voeren ga ik ook niet de technische specificaties van de CV proberen na te rekenen.. of hij wel het beoogde vermogen en voorgerekende rendement haalt.
Dan kijk ik naar praktische zaken in en om het huis, deuren of ramen niet onnodig open laten staan, betere isolatie overwegen, termostaat een graadje lager en een trui aandoen.

Zo werkt het ook met financieel beleid.. inkomstenbelastingen reserveer je op basis van een schatting dus je reserveert 30-35% van je omzet voor belasting, maar je gaat niet zitten uitrekenen dat het 32,8% reservering moet zijn bij 32.500 euro omzet of 34,9% bij 40.000 euro omzet. dat is micro management en schijn zekerheid. Je pakt gewoon een globaal en ruim percentage

Zoals Nico / rijak-adm ook zegt daarvoor download je gewoon het IB programma, daarmee kan je prima schattingen maken. Zo doe ik het zelf ook.. het heeft als voordeel dat je ook meer vertrouwd raakt met het programma als je het meer dan 1x per jaar gebruikt.

Verantwoord financieel beleid richt zich wat mij betreft meer op:
- de vaste kosten zo laag mogelijk houden.
- Zaken pas aanschaffen als ze echt nodig zijn en niet omdat ze handig zijn om (alvast) te hebben.
- geen kosten maken omdat je ze toch kunt aftrekken van de belasting
- Je klanten strikt aan betaaltermijnen (proberen) te houden.

En qua IB tussentijds kun je je voorlopige aanslag bijsturen zodat de eindaanslag niet zo hoog word of je kunt wat meer reserveren als je toch nog even wilt afwachten. Ik bekijk dat elk kwartaal als ik ook de btw aangifte moet doen dan kijk ik ook of de voorlopige aanslag IB nog aanpassing behoeft.

Het risico van eigen sheets blijft toch dat ze erg onderhoudsgevoelig zijn en er heel makkelijk een fout in sluipt waardoor je foute uitkomsten krijgt en nog de plank misslaat.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 oktober 2011, 16:54
Freel@ncer Freel@ncer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2011
Berichten: 10
Standaard

Bedankt voor de tip. Het is inderdaad wel een valkuil van mij om te veel in details te treden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen ondernemer voor inkomstenbelasting / aangifte Tamara Belasting 3 15 april 2011 15:00
Inkomstenbelasting Saldo Fiscalewinstberekening en de impact hierop van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting emeinema Belasting 3 26 februari 2010 12:16
Nauwelijks inkomstenbelasting door heffingskortingen? BSchroder Freelancepraktijk starten 1 19 januari 2010 20:03
Inkomstenbelasting Inkomstenbelasting en zorgverzekeringswet Verhoven Belasting 6 13 februari 2009 14:47
Werk 2008 gefactureerd in 2009, welk jaar inkomstenbelasting? Anita Belasting 2 7 januari 2009 10:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon