Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Bekijk resultaten enquête: Ik vind Bizner...
Top! 9 20,45%
Interessant 22 50,00%
Mwa, van hetzelfde laken een pak 6 13,64%
Duh, doorzichtige marketingtruc 3 6,82%
Fout! 4 9,09%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 3 april 2008, 10:38
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Nog bedankt voor de Bizner reageerders.

Naar aanleiding van Peter zijn berichten ben ik toch ook eens bij de postbank gaan kijken. Zit prive ook daar en dat bevalt mij prima.

Wat ik alleen een beetje gek vind, maar misschien is dat mijn onbekendheid hiermee, is dat Postbank Zakelijk met zogenaamde transactiebundels werkt. Iemand hier ervaring mee en of dit ook bij andere banken zo is?
  #42  
Oud 3 april 2008, 10:51
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.Aalbers Bekijk bericht
Wat ik alleen een beetje gek vind, maar misschien is dat mijn onbekendheid hiermee, is dat Postbank Zakelijk met zogenaamde transactiebundels werkt.
Ik denk dat de meeste freelancers binnen de Basisbundel vallen en daarmee komt het neer op een bepaalde vaste prijs voor je betalingsverkeer (€ 5 per kwartaal).
__________________
René
  #43  
Oud 3 april 2008, 12:54
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

"Bizner is een handelsnaam van Coöperatieve Centrale Raiffeisen-Boerenleenbank B.A., gevestigd te Amsterdam, Handelsregisternummer 30046259." (www.bizner.nl)

Het is dus onderdeel van de Rabobankgroep. Zoals de Postbank van de INGgroep en de ABNAMRO onderdeel van , eh, hoeveel honden waren er ook al weer met dat bot (bod?) vandoor?
  #44  
Oud 3 april 2008, 17:22
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste freelancers binnen de Basisbundel vallen en daarmee komt het neer op een bepaalde vaste prijs voor je betalingsverkeer (€ 5 per kwartaal).
Je hebt gelijk Rene.

Ik had nog geen koffie op en had het hele concept niet goed begrepen.
Ik dacht dat die bedragen van de transacties de eenheden aangaf, dus als je bijv. 250 euro zou binnenkrijgen met een basisbundel je 25 eenheden van 10 euro hebt, en daarover moet betalen. Maar je krijgt dus voor 10 euro aan transacties die gelinkt zijn aan die lijst met kosten per transactie.

Sorry als dit hierboven onduidelijk is, maar ik heb hem nu in ieder geval door!

p.s. Wel vrij amateuristisch dat alle formulieren zowel van Postbank en ING niet te bezichtigen zijn op een Mac! Moet ik mn ouwe pc aanslingeren om een formulier in te vullen
  #45  
Oud 3 april 2008, 20:02
B.Aalbers's schermafbeelding
B.Aalbers B.Aalbers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Administratiekantoor Bekijk bericht
Ik ken Bizner niet, maar als je nu een klein zaakje hebt en geen bijzonderheden zoals (zakelijke) hypotheken, spoedbetalingen, buitenlandse betalingen enzo, waarom zou je dan niet lekker bij de Postbank gaan zitten ??

Kost bij een kleine onderneming niets (je blijft onder een kado gegeven drempel).
Peter,

Naar aanleiding van jouw post heb ik dus gekeken naar de Postbank.
Na een kort rekensommetje van de kosten voor alle dingen bij Postbank kom ik duurder uit als bij bizner.

Bizner stelt dat hun basispakket 5 euro de maand kost, waar het volgende in zit:
Citaat:
BizKey voor veilig internetbankieren
  • Pinpas
  • Betaalrekening
  • Spaarrekening
  • Saldo Equalizer
  • Koppeling mogelijk met gangbare boekhoudpakketten, zoals WinBooks, Profit en Reeleezee
  • Alerts
  • Het basispakket kost €5 per maand
Bij de Postbank, als je voor hetzelfde wilt gaan, ben je uiteindelijk voor een compleet jaar €6 kwijt per maand, omdat je apart moet betalen voor je pinpas (10.95 p/j), online bankieren (3.50 p/m) en je basisbundel (5.00 p/kw). En ik heb geen idee of hier ook een spaarrekening bij hoort (niet dat Postbank zo gul is met zn rente)

Nu maakt 1 euro in de maand natuurlijk niet het verschil, maar misschien dat andere mensen die op zoek zijn naar een bank deze kostenvergelijking kunnen waarderen. Mocht ik hier de plank volledig of gedeeltelijk misslaan, dan hoor ik het graag!
  #46  
Oud 3 april 2008, 22:06
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B.Aalbers Bekijk bericht
Peter,

Naar aanleiding van jouw post heb ik dus gekeken naar de Postbank.
Na een kort rekensommetje van de kosten voor alle dingen bij Postbank kom ik duurder uit als bij bizner.
Netjes gedaan.
€ 1,= is inderdaad niet veel.
Bij de Postbank horen verschillende spaarrekeningen en je kunt beleggen.

Voorts is de initiele gedachte van mijn reactie : Bizner is onbekend en nieuw en dat maakt al snel onbemind.
Als je dan ook leest dat een bankverklaring voor oprichting van een BV niet afgegeven kan worden.....
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
  #47  
Oud 29 november 2008, 17:36
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Even een spamwaarschuwing...

Van Bizner krijg je spam. In je account kun je geen communicatievoorkeuren instellen om de marketingzooi niet te krijgen In de spammails staat geen afmeldmogelijkheid (die volgend jaar wettelijk verplicht wordt, als ik me niet vergis).

Een verzoek aan de klantenservice ('Q') om voortaan geen marketingzooi meer te krijgen bleef onbeantwoord. Zo gaan ze dus met klanten om: massaal geautomatiseerd e-mail sturen, maar zelf niet op e-mail reageren

Ik heb ze maar geblokkeerd op mijn mailserver, iets wat je normaliter alleen met criminelen en halve zolen doet, niet met zulke zakelijke relaties. Bizner Bah, wat mij betreft.
__________________
René
  #48  
Oud 29 november 2008, 17:48
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

LOL, bij mij was het precies andersom. In he verleden heb ik tot drie keer toe informatie opgevraagd, nooit iets ontvangen. Als ik jou bericht zo lees moet ik hier blij om zijn
Voor mij bestaat Bizner niet en ik voor hen niet, de goede dingen in het leven moet je niet willen veranderen.
  #49  
Oud 29 november 2008, 17:49
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Ook kreeg ik net een brief binnen dat ze 1,5 rente gaan berekenen op de 5000 euro krediet die op te nemen is, zelfs als je er geen gebruik van maakt. Dat gaat ze klanten kosten.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

  #50  
Oud 29 november 2008, 21:15
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Bizner: interessante bank voor (startende) freelancers?

Ik sta echt versteld van wat je ons nu verteld, ik heb hier nog niks over gehoord over die € 5.000. Eerst iedereen lekker maken en nu dit ik zou er graag meer over willen weten wat bizzner doet.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, bizner


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon