Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 januari 2011, 12:52
Michael van Eijden Michael van Eijden is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 januari 2011
Berichten: 1
Standaard Suppletie omzetbelasting 2009

Hoi,

Ik heb via de uitstelregeling onlangs mijn suppletie omzetbelasting over 2009 ingediend. Ik kan de betaalde omzetbelasting over dat jaar volledig terugvragen maar heb hier een tweetal vraagjes over:
  • De suppletie is gisteren verzonden. Binnen hoeveel tijd kan ik hiervoor een aanslag verwachten met de teruggave?
  • Kan ik zelf een rekeningnummer aangeven voor de teruggave? Zo ja, maakt het uit of ik hier mijn privé of zakelijke rekeningnummer voor gebruik? (Ik heb een eenmanszaak).
Kortom, kan iemand mij meer informatie geven over dit proces? Het is de eerste keer voor mij.

Met vriendelijke groet,

Michael van Eijden
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2011, 16:59
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael van Eijden Bekijk bericht
Hoi,
De suppletie is gisteren verzonden. Binnen hoeveel tijd kan ik hiervoor een aanslag verwachten met de teruggave?
Hoe heb je de suppletie verzonden? Online of per post?
Alle online ingediende suppleties worden afgehandeld door 1 inspectie. Daardoro lopen de afhandelingstijden wat op. Naar ik heb begrepen is er op dit moment een doorlooptijd van 4-12 weken voor die aangiften voordat ze akkoord geven en daarna nog een week of 2-4 voordat ze uitbetalen.
Je zou in elk geval de belastingdienst kunnen bellen om te informeren naar de status van je suppletie.

Als je per post hebt verstuurd naar je eigen belastingkantoor dan gaat het meestal iets sneller, ca 4-6 weken omdat daar minder suppleties binnenkomen.

Citaat:
Kan ik zelf een rekeningnummer aangeven voor de teruggave? Zo ja, maakt het uit of ik hier mijn privé of zakelijke rekeningnummer voor gebruik? (Ik heb een eenmanszaak).
Als je al een keer eerder btw hebt teruggehad dan is je banknummer bekend en zal het vanzelf worden uitbetaald. Als er geen banknummer bekend is voor de btw zullen ze je erom vragen middels een brief. Uiteraard levert dit ook weer de nodige vertraging op in de uitbetaling.

Ik ken geen formulier waarmee je zelfstandig een opgave kunt doen op welk rekeningnummer uit betaald kan worden. Ook hiervoor zou ik toch even de belastingtelefoon bellen met de vraag of je dit niet alvast kunt doorgeven en hoe dat kan zodat de uitbetaling niet onnodig word vertraagd.


Citaat:
Ik heb via de uitstelregeling onlangs mijn suppletie omzetbelasting over 2009 ingediend.

Hoewel niet zo relevant in deze vraag: Er bestaat geen uitstelregeling voor de omzetbelasting, die bestaat alleen voor de inkomstenbelasting als jij je IB aangifte laat verzorgen door een Belastingadviseur met BECON nummer en deelnemer aan de uitstelregeling.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
suppletieaangifte

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Omzetbelasting: facturen van vóór start bedrijf? Anneee Belasting 1 20 maart 2010 07:48
Bankboek 2009 in 2010 bijwerken pjaveld Administratie 2 7 januari 2010 11:10
Werk 2008 gefactureerd in 2009, welk jaar inkomstenbelasting? Anita Belasting 2 7 januari 2009 11:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon