Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 juli 2007, 14:06
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Elevator pitch - feedback gewenst!

Het is er dan toch eindelijk van gekomen: ik heb een elevator pitch geschreven. Wie schiet?

Ik schrijf en redigeer teksten in begrijpelijke taal. Wat mijn opdrachtgever wil vertellen, schrijf ik dus zo op dat het prettig is om te lezen. Het is voor mij ook een leuke puzzel om precies de juiste woorden te kiezen. Ik ben goed in het vertalen van ingewikkelde onderwerpen naar heldere verhalen. Als lezer wil je niet afgeleid worden door fouten of moeilijke zinnen. Ik zorg ervoor dat dat ook niet gebeurt. Ik hoor vaak van opdrachtgevers dat mijn teksten helder en duidelijk zijn. Ik schrijf het liefst voor organisaties in zorg, onderwijs en cultuur. Maar ik vind het ook leuk om voor andere bedrijven te werken.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 juli 2007, 15:37
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Elevator pitch - feedback gewenst!

Van mij mag het pittiger en vlotter. Ik mis spanning en enthousiasme. Ik krijg door deze tekst de indruk dat je het zelf allemaal ook best heel lastig vindt.
"Het is voor mij ook een leuke puzzel om precies de juiste woorden te kiezen."
Dan word ik even advocaat van de duivel: wat boeit mij dat als opdrachtgever? Bij mij draait het om het resultaat. Anders gezegd: je gaat erg van jezelf uit, terwijl je het beter kunt omdraaien. Je moet van je opdrachtgever uitgaan. Wat kun je voor die opdrachtgever betekenen? Waarmee onderscheid je je nou? Want reken maar: er zijn echt heel erg veel tekstschrijvers. Dus waarom zou hij jou nemen (foutenvrij is daarbij een basic!). Welk probleem los je eigenlijk op. Heb je een kennisdomein, ervaring met een bepaald type teksten, werk je snel, of ´s ook nachts: melk het uit!

Deze tekst moet veel sneller korter, bondiger en spannender.
Juist als je jezelf als tekstschrijver verkoopt, is dit je visitekaartje.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juli 2007, 16:03
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Elevator pitch - feedback gewenst!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mariëlle Schrijft Bekijk bericht
Van mij mag het pittiger en vlotter. Ik mis spanning en enthousiasme. Ik krijg door deze tekst de indruk dat je het zelf allemaal ook best heel lastig vindt.
"Het is voor mij ook een leuke puzzel om precies de juiste woorden te kiezen."
Dan word ik even advocaat van de duivel: wat boeit mij dat als opdrachtgever? Bij mij draait het om het resultaat. Anders gezegd: je gaat erg van jezelf uit, terwijl je het beter kunt omdraaien. Je moet van je opdrachtgever uitgaan. Wat kun je voor die opdrachtgever betekenen? Waarmee onderscheid je je nou? Want reken maar: er zijn echt heel erg veel tekstschrijvers. Dus waarom zou hij jou nemen (foutenvrij is daarbij een basic!). Welk probleem los je eigenlijk op. Heb je een kennisdomein, ervaring met een bepaald type teksten, werk je snel, of ´s ook nachts: melk het uit!

Deze tekst moet veel sneller korter, bondiger en spannender.
Juist als je jezelf als tekstschrijver verkoopt, is dit je visitekaartje.
Om hierop in te springen: Hartstikke leuk dat je opdrachtgevers de teksten helder vinden, maar op deze manier straalt het weinig uit, misschien hier gewoon één of twee bondige citaten in zetten, die dat ook daadwerkelijk zeggen?

Daarnaast: als dit een pitch voor je klanten is, zou ik niet aangeven wat je leuk en "ook leuk" vind. Noem het je specialiteit, of zeg dat je ervaring in die sectoren hebt. Waarom zouden opdrachtgevers kiezen voor iemand die het als "ook leuk" ziet om over hun bedrijf te schrijven?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Verder ben ik het aardig eens met Mariëlle.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juli 2007, 09:47
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Elevator pitch - feedback gewenst!

Bedankt voor de reacties tot nu toe, hier kan ik zeker wat mee. Zijn er nog meer mensen die er even naar willen kijken? Maandag zet ik een nieuwe elevator-pitch neer, maar om deze bij te schaven zijn alle reacties welkom!
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juli 2007, 11:43
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Elevator pitch - feedback gewenst!

Het blijft altijd moeilijk om jezelf te verkopen. Maar realiseer je dat een opdrachtgever een professional wil inhuren. Termen als "leuk" en "daar ben ik goed in" wekken al snel de indruk dat je "het wel wil proberen". Dat komt heel defensief over terwijl je "in de aanval" moet. Mijn tip: schrijf eens een paar regels waarbij je flink overdreven over je zelf opschept. Laat het even bezinken, en ga dan schrappen. Waarschijnlijk komt er dan iets heel anders te staan. Succes!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 augustus 2007, 18:23
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Elevator pitch - feedback gewenst!

Juist in zorg, onderwijs en cultuur ligt een mooie kans als je je kan onderscheiden met zowel veel ervaring in die sectoren als een vermogen om in klare taal te schrijven. (Ik bedoel..als het érgens wollig woordgebruik wemelt en ronkende relazen regent...)

Het komt nog wel een beetje heel erg liefjes over, dus ik denk dat je eens zou kunnen nadenken over welke groep je wil bedienen. Als je bij grotere organisaties terechtwil handicap je jezelf denk ik met een "Ik ben een vrouwtje* dat teksten schrijft" profilering. Als je voor folders voor kleine thuiszorginstanties, buurtcentra en kleuterscholen wil schrijven kan je juist dat laagdrempelige en persoonlijk benadrukken. Maar daarvoor weet ik niet goed genoeg wat écht je vaardigheden zijn en wat het beste bij je past.

*Niet persoonlijk bedoeld
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 augustus 2007, 10:34
Cindy77's schermafbeelding
Cindy77 Cindy77 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Elevator pitch - feedback gewenst!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annedien Hoen Bekijk bericht
*Niet persoonlijk bedoeld
Ook niet zo opgevat

Ik richt me op zorg en welzijn in het algemeen. Voorlopig tenmimnste, dat kan altijd veranderen. De grootte van de organisaties maakt me daarbij niet uit.

Overigens heb ik intussen een tweede pitch geplaatst. Ik zit er zelf aan te denken om de eerste en de tweede samen te voegen.
__________________


Met wie wil jij in gesprek?
Twitter: @SocialeadsNL
Facebook: Socialeads
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
website -feedback welkom! Mirella Marktplaats 7 2 juli 2007 09:56
Feedback op website Cindy77 Marktplaats 6 29 juni 2007 09:22
feedback over mijn weblog Life Creations Marktplaats 15 25 juni 2007 23:06
Feedback gevraagd Sandra Schoppers Marktplaats 18 14 juni 2007 22:33
Feedback op online factureringsdienst? Paul Barth Administratie 3 22 februari 2007 08:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon