Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 november 2011, 08:55
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard Adverteren met website wel/geen ondernemer

Ik heb een simpele vraag die ik graag hier voor wil leggen gezien de praktijk van alle dag die hier aanwezig is.

Ik heb vanuit mijn hobby wat spulletjes doorverkocht met een kleine winstmarge aan andere hobbyisten.

Mijn conclusie is dat hier meer in zit.

Situatie nu:
Ik koop bij een winkel spullen voor mijn hobby en verkoop deze door met een kleine winstmarge.
Er is dus btw overbetaald door de winkelier moet ik dan nog die winst opgeven en zo ja, bij inkomsten overige werkzaamheden.

Situatie toekomst:
Ik koop spullen bij winkeliers en verkoop deze door, echter nu ga ik een eigen site maken en daarmee adverteren.

Kan ik dan nog mijn winst onder brengen bij inkomsten overige werkzaamheden oid. of val ik dan onder een andere catagorie bij de BD met alle verplichtingen van dien.
En is er een maximaal bedrag wat dan verdient kant worden.

Ik wil dit naast mij reguliere baan als extraatje meer niet zonder alle verplichte rompslomp van een echt bedrijf.
Kan dat of is er een tussenweg mogelijk.

De verdiensten zullen liggen op een honderd of wat euro per jaar.

Bedankt alvast.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 november 2011, 23:29
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Je omzet en kosten gewoon opgeven bij Resultaat uit overige werkzaamheden (wel een envoudige administratie bijhouden van inkoopbonnen en registratie van verkoop).
Als het een structureel karakter heeft / krijgt zou het kunnen dat je wel BTW plichtig wordt maar over een omzet van een paar honderd euro per jaar zou ik me er niet druk om maken.
__________________
maak eens een buiteling:
www.saltoadvies.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 november 2011, 01:37
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik ben het eens met Marjan, maar...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pp44 Bekijk bericht
nu ga ik een eigen site maken en daarmee adverteren.
... dit vind ik te ver gaan voor een hobbyist. Hiermee stap je voor mijn gevoel over de drempel van het ondernemen, met alle gevolgen van dien (aanmelden, inschrijven, administratie, factureren etc.).
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 november 2011, 08:12
pp44 pp44 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2011
Berichten: 40
Standaard

Ik heb niet alle bonnen meer omdat ik simpelweg ook wat zaken gekocht had op internet ed.

Kan ik de bedragen die men heeft overgemaakt als omzet zien zij het dat daar wel de verz. ksten in zitten.

Ik heb wel via een boek de 'bestellingen' bij gehouden en wat eea was aan verk. opbrengst en verz. ksten.
Is dat genoeg voor de jaarlijkse aangifte om niet in de problemen te geraken ?

Ik had al het vermoeden dat adverteren mbt een site dicht bij de drempel zou zijn zij het dat het dubbel is aangezien de bekende advertentie site ook sites zijn en dat wordt niet gezien als de drempel oversteken ...

Ik heb inmiddels contact gehad met de BD en daar geeft men toe dat tussen hobbymatig en deelnemen aan het economische verkeer een erg grijs gebied is wat niet tot heel moeilijk te definiëren valt. Je bent erg afhankelijk van wie je als BD controleur voor je hebt zitten en dat leeftijd hierin een rol speelt kan ik uit ervaring wel vertellen.

De regels van het spel kan ook niet veranderen en ga mij daarom maar verder verdiepen in het voorbereiden van mijn 'bedrijf'.

Zal hier nog veel vaker te vinden zijn gezien alle antwoorden op de vele vragen die mij nog resten.

Nu stapsgewijs en concreet zaken gaan voorbereiden en deze week maar eens een bezoekje gaan brengen aan de kvk. mogelijk kunnen zij nog wat toevoegen aan eea.

Bedankt in ieder geval.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Te koop/huur gevraagd designer/developer partner voor lucratieve website (met spoed) richardlagrand Marktplaats 0 29 maart 2008 13:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon