Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2009, 15:23
Leftblank Leftblank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Ik lees al een tijdje mee op Lancelots met de plannen om een eigen eenmanszaakje op te zetten in het achterhoofd, nu is het toch eindelijk zover gekomen dat ik een vraag heb waar ik niet direct antwoord op kon vinden

Met het bedrijfje wat ik van plan ben te beginnen zal ik via een aantal studiegenoten (ik studeer nu voltijd Technische Informatica @ TU) wat webdevelopment werk als 'subcontractor' over te nemen. In de toekomst ben ik ook van plan om meer gericht op particulieren te gaan werken, vandaar dat ik ook een enigzins pakkende naam probeer te verzinnen.

Tijdens het verzinnen heb ik al de nodige opties versleten omdat het of niet echt lekker klinkt of gewoon al duidelijk bezet was, neem bijv. LeftDesign, welke al bestaat, of NxxtDesign (NexxtDesign bestaat al).
Uiteindelijk zat ik te denken in de richting van NextStudio, maar dan de samenvoeging Nextudio, ivm de uitspreekbaarheid ervan. Nu kom ik er alleen helaas achter dat er al een Nextudio(.com) bestaat en ook is ingeschreven bij de KvK, het gaat hier dan om een media-consultant die puur advies en strategiën geeft, dus niet direct webgerelateerd.

Ik vraag me nu eigenlijk af of het dan wel mogelijk zou zijn een Nextudio.nl als bedrijfsnaam te gebruiken, of is dit vragen om problemen? Overigens zijn suggesties voor namen of woorden om in naam te gebruiken ook meer dan welkom

Laatst gewijzigd door Leftblank; 8 februari 2009 om 15:24 Reden: Link toegevoegd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 februari 2009, 17:04
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Ik zou het niet doen, is me een te groot risico...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 februari 2009, 19:22
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Ik zou het niet doen. Het kan zelfs al bij je inschrijving bij de KvK problemen op gaan leveren. Gewoon creatief zijn dus, en iets heeeel origineels verzinnen

Succes!
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 februari 2009, 22:06
Leftblank Leftblank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Bedankt voor jullie snelle antwoorden Rub3n en Sjaak, ik blijf voorlopig nog wel even doorverzinnen, was er maar een goede generator voor namen
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 februari 2009, 22:31
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Tja het is lastig ... ik zit nu toevallig bij mijn collega en hadden het net over onze naam destijds ... creativethinkers creativeminds ... door de uitspreekbaarheid maar ook het al bezet zijn van domeinnamen ( test ze snel hier http://www.ramonfincken.com/scriptin...n=ramonfincken ) hebben we voor CreativePulses.nl gekozen.

Probeer eens te kijken waar jullie core business ligt, praat bv ook met anderen of kijk hoe zij hun naam hebben gemaakt. Wellicht een stapje verder is met wat logo/huisstijl mensen om de tafel te zitten, want zij gaan je beeldmerk/logo maken en hebben wellicht ook wat verfrissende ideeen.


succes in ieder geval!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 februari 2009, 22:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
hebben we voor CreativePulses.nl gekozen.
NextPulses.nl, StudioPulses.nl ... klinkt goed
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 februari 2009, 22:55
Leftblank Leftblank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Tja het is lastig ... ik zit nu toevallig bij mijn collega en hadden het net over onze naam destijds ... creativethinkers creativeminds ... door de uitspreekbaarheid maar ook het al bezet zijn van domeinnamen ( test ze snel hier http://www.ramonfincken.com/scriptin...n=ramonfincken ) hebben we voor CreativePulses.nl gekozen.

Probeer eens te kijken waar jullie core business ligt, praat bv ook met anderen of kijk hoe zij hun naam hebben gemaakt. Wellicht een stapje verder is met wat logo/huisstijl mensen om de tafel te zitten, want zij gaan je beeldmerk/logo maken en hebben wellicht ook wat verfrissende ideeen.
Als eerst bedankt voor je reactie, en de daaruit vloeiende nieuwe inspiratie , uitspreekbaarheid is inderdaad ook wel iets waar ik zelf nog niet echt veel op gelet heb, goede tip om daar ook eens naar te kijken inderdaad. 't Script wat je erbij postte komt ook nog wel van pas met zoeken, dat scheelt de nodige queries . Verder bedankt voor de tip om meer mensen te overleggen, maar het is (helaas) een eenmanszaakje, dus die functies bekleed ik ook zelf .


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
NextPulses.nl, StudioPulses.nl ... klinkt goed
Zeker een mooie namen inderdaad, die komen zeker op m'n lijstje met kanshebbers , bedankt .

Laatst gewijzigd door Leftblank; 9 februari 2009 om 10:19 Reden: Toevoeging op reactie
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 februari 2009, 16:36
grfsch grfsch is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2009
Berichten: 2
Thumbs down Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Hey leftblank,

Probeer eens de hoofdtaak die jij zult gaan verrichten te achterhalen (niet moeilijk ) en deze op een blanco vel opschrijven, cirkcel erom en alles wat je bij deze taak te binnen schiet noteren om het woord heen. Deze opgeschreven woorden ook weer omschrijven etc. etc. Zo kom je op hele onbruikbare termen uit, maar ook op meer bruikbare en originele termen die aan jouw vak gerelateerd zijn.

Beetje moeilijk voor me om het duidelijk uit te leggen dus geef ik je ook een (heel flauw en simpel) voorbeeld:

Stel je bent webdesigner:

(hoofdtaak)Internetsites ontwerpen -> internet->computers->verbinding maken->draadloos.... JOTUM! Wirless designs

Nogmaals heel slecht en flauw.. Maar gewoon om even duidelijk te maken wat ik bedoel.

BTW je kunt me gewoon mailen voor hulp want ik vind dit soort zaken toch leuk!

Gr. Niels
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 februari 2009, 18:40
Leftblank Leftblank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grfsch Bekijk bericht
Hey leftblank,

[..]

BTW je kunt me gewoon mailen voor hulp want ik vind dit soort zaken toch leuk!
Heel erg bedankt voor je aanbod, maar na een paar dagen twijfelen heb ik toch besloten om voor 'Next Pulse' te gaan (nogmaals bedankt voor de tip Rene!), ik zal het zeker onthouden, wie weet komt er nog een keer een nieuwe naam voor een andere branche
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 februari 2009, 03:25
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

ik mag hopen dat jij degene bent die www.nextpulse.nl heeft geregistreerd?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
bedrijfsnaam, naam


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Andere freelancer gebruikt zelfde bedrijfsnaam mikki Al die andere praktische dingen 7 2 maart 2010 14:09
Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam Bussumse Al die andere praktische dingen 7 20 januari 2009 10:34
Eigen naam of bedrijfsnaam Bas Al die andere praktische dingen 11 12 augustus 2008 13:37
Webadres als bedrijfsnaam B.Aalbers Al die andere praktische dingen 5 12 augustus 2008 01:14
Bedrijfsnaam die lijkt op die van een ander Peet Al die andere praktische dingen 3 25 oktober 2007 22:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon