Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2009, 15:23
Leftblank Leftblank is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 16
Standaard Bedrijfsnaam verzinnen, overeenkomsten?

Ik lees al een tijdje mee op Lancelots met de plannen om een eigen eenmanszaakje op te zetten in het achterhoofd, nu is het toch eindelijk zover gekomen dat ik een vraag heb waar ik niet direct antwoord op kon vinden

Met het bedrijfje wat ik van plan ben te beginnen zal ik via een aantal studiegenoten (ik studeer nu voltijd Technische Informatica @ TU) wat webdevelopment werk als 'subcontractor' over te nemen. In de toekomst ben ik ook van plan om meer gericht op particulieren te gaan werken, vandaar dat ik ook een enigzins pakkende naam probeer te verzinnen.

Tijdens het verzinnen heb ik al de nodige opties versleten omdat het of niet echt lekker klinkt of gewoon al duidelijk bezet was, neem bijv. LeftDesign, welke al bestaat, of NxxtDesign (NexxtDesign bestaat al).
Uiteindelijk zat ik te denken in de richting van NextStudio, maar dan de samenvoeging Nextudio, ivm de uitspreekbaarheid ervan. Nu kom ik er alleen helaas achter dat er al een Nextudio(.com) bestaat en ook is ingeschreven bij de KvK, het gaat hier dan om een media-consultant die puur advies en strategiën geeft, dus niet direct webgerelateerd.

Ik vraag me nu eigenlijk af of het dan wel mogelijk zou zijn een Nextudio.nl als bedrijfsnaam te gebruiken, of is dit vragen om problemen? Overigens zijn suggesties voor namen of woorden om in naam te gebruiken ook meer dan welkom