Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 11 juli 2008, 20:13
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

LOL, vergeet die BelastingTelefoon maar snel. Het helpt als je een contactpersoon op je regiokantoor hebt, die zijn over het algemeen de beroerdste niet en best hulpvaardig.
En laat vooral je goede zin en ondernemingslust er niet door beinvloeden!

Mij werd ooit verteld dat ik geen ondernemer zou zijn... "Mevrouw, een slager is een ondernemer, een bakker is een ondernemer maar u bent geen ondernemer".... nou eh....tsja, hoef ik dan ook geen belasting te betalen?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 12 juli 2008, 08:01
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Het blijven rare knakkers.
Ik ga volgende week het kantoor in Goes bezoeken en kijken of ik een afspraak kan maken met iemand met meer verstand van zaken.

Groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 juli 2008, 14:07
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
LOL, vergeet die BelastingTelefoon maar snel. Het helpt als je een contactpersoon op je regiokantoor hebt, die zijn over het algemeen de beroerdste niet en best hulpvaardig.
Mijn ervaring: de Belastingtelefoon kan alleen antwoorden geven die ook op de website van de Belastingdienst staan. Als je handig bent met zoeken, kun je dus beter de website raadplegen, aangezien je je antwoord dan gelijk ook "zwart-op-wit" hebt staan. Voor allerlei andere zaken heb ik nog nooit iets aan die telefoon gehad, behalve een hoop frustraties.

Mijn regiokantoor daarentegen: een verademing! Daar kun je nog gewoon heen met een vraag en/of een stapel onbegrijpelijke papieren, nummertje trekken, (heel kort) op je beurt wachten en antwoord krijgen.
Een hoop gedoe met mijn VAR-aanvraag is ook via het regiokantoor (goed) geregeld. Zonder hen had ik nu anders 6x een VAR-row ontvangen, terwijl ik nu 6x een VAR-wuo kan krijgen (heb er pas 2 nodig gehad, maar de anderen kan ik zo krijgen).
't Zou toch bijna een reden zijn om tijdens mijn ondernemersbestaan vooral niet uit de regio te verhuizen, hahaha!!

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
  #14  
Oud 18 juli 2008, 16:21
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Hoi Renee,

Ik heb nog niet het genoegen gehad om met de medewerkers van ons regiokantoor kennis te maken. Ik heb de formulieren maar per post gestuurd omdat het anders te lang duurde en zij hebben ook een paar weken de tijd nodig om het BTW-nummer toe te kennen.
Zo te lezen is het zeker de moeite waard.

Ik vroeg aan de medewerker van de belastingtelefoon of ik een afspraak kon maken want je kan het regiokantoor niet meer direct bereiken, maar uit zijn antwoord bleek dat hij een bezoek aan het regiokantoor totaal onzinnig vond.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 18 juli 2008, 19:16
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Jesse,
Het gaat er niet om of de figuur aan de BelastingTelefoon een bezoek van jou aan het regiokantoor zinvol vindt, het gaat om JOU! Je kunt de BelastingTelefoon gewoon vragen een terugbelverzoek aan je regiokantoor te mailen. In de regel (maar het is nu vakantietijd) word je snel (binnen 2 werkdagen) teruggebeld. En anders: ga gewoon even langs. Ik ken kantoor Goes wel en ze hebben volgens mij ook een "startersloket".
Succes!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 juli 2008, 11:00
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Administratie en zakelijke bankrekening?

Precies, gewoon langsgaan (zonder afspraak)! Het is natuurlijk wel de plicht van de medewerkers van de Belastingtelefoon om persoonlijke bezoeken te ontmoedigen. Daar is nou juist heel die Telefoon voor ingesteld. Vroeger kon je zelfs met je aangifte naar het kantoor en dan hielpen ze je met invullen. Maar ja, persoonlijk contact kost tijd en tijd = geld. Dus: de medewerker heeft netjes zijn plicht gedaan en jij gaat gewoon langs.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraag over zakelijke telefoon en computer Sabrina Administratie 6 5 februari 2008 18:36
Allemaal vragen over het opzetten administratie Anoniem Administratie 10 17 oktober 2007 09:36
Zakelijke rekening, spaarrekening. Anoniem Administratie 10 15 oktober 2007 10:26
Zakelijke auto met een bepaalde leeftijd? Riël Notermans Administratie 4 24 juni 2007 23:05
Administratie inrichten alfred Administratie 3 10 april 2006 22:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon