Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 3 november 2007, 16:12
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Relatiegeschenken sturen met de feestdagen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanzup Bekijk bericht
Kerstkaarten met het logo van een goed doel erop kunnen het ook leuk doen!
Met alle respect voor het goede doel (...), denk ik, dat dit alleen maar gedacht wordt door mensen die zelf enige empathie hebben bij goede doelen.

Alle andere klanten, die niets met goede doelen hebben (en ik vrees dat dat er best heel veel zijn), zal het waarschijnlijk niet eens opvallen.

Overigens ken ik bedrijven alwaar de kaarten door het secretariaat, meteen bij binnenkomst, "leuk" worden opgehangen en er een lijst wordt bijgehouden (voor directie) van de afzenders..... Soort en type kaart, alsmede wel of geen goede doelen wordt dan helemaal niet eens opgemerkt...
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #12  
Oud 3 november 2007, 16:19
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Relatiegeschenken sturen met de feestdagen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ik stuur altijd alles naar mijn trouwe opdrachtgevers: meerdere balpennen, kaarten, leuke gimmicks en gadgets, bedrukte USB-sticks en een klein kerstpakketje (1 slokje wijn en 1 hapje cake).
Leuk !!

Maar heb je ook reacties terug gekregen ??
Ik heb vaak het idee dat pennen in burolaatjes verdwijnen, gimmicks en gadgets en bedrukte USB sticks gaan naar kinderen, neefjes en nichtjes of gretige medewerkers die op alles JA zeggen als ze het gratis krijgen....

Ik klink wat negatief, maar heb echt het idee dat veel krijgertjes als goedbedoelde rommeltjes worden beschouwd.

Ik ben zelf altijd terughoudend... wel een kerstkaartje, voor de aardigheid.

Verder ben ik nu een tijdje op zoek naar iets wat min of meer persoonlijk door een contactpersoon kan worden behouden en waar hij/zij (hoop ik) blij mee is e/o zich minder goed leent om zomaar "in de pool" te gooien.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #13  
Oud 3 november 2007, 16:42
Barabassie Barabassie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Berichten: 24
Weblogartikelen: 1
Question Re: Relatiegeschenken sturen met de feestdagen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Administratiekantoor Bekijk bericht
Leuk !!

Maar heb je ook reacties terug gekregen ??
Ik heb vaak het idee dat pennen in burolaatjes verdwijnen, gimmicks en gadgets en bedrukte USB sticks gaan naar kinderen, neefjes en nichtjes of gretige medewerkers die op alles JA zeggen als ze het gratis krijgen....

Ik klink wat negatief, maar heb echt het idee dat veel krijgertjes als goedbedoelde rommeltjes worden beschouwd.

Ik ben zelf altijd terughoudend... wel een kerstkaartje, voor de aardigheid.

Verder ben ik nu een tijdje op zoek naar iets wat min of meer persoonlijk door een contactpersoon kan worden behouden en waar hij/zij (hoop ik) blij mee is e/o zich minder goed leent om zomaar "in de pool" te gooien.
Wat is precies het probleem? Je hoeft toch niet voor de ontvanger te gaan bepalen wat hij/zij met jouw relatiegeschenk moet doen? Voor hetzelfde geld zit de ontvanger te wachten op je kadootje omdat hij/zij weet dat diens kinderen/kleinkinderen/familie/vrienden/kennissen er om zitten te springen!
__________________
Met citaat reageren
  #14  
Oud 3 november 2007, 17:02
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: Relatiegeschenken sturen met de feestdagen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barabassie Bekijk bericht
Wat is precies het probleem? Je hoeft toch niet voor de ontvanger te gaan bepalen wat hij/zij met jouw relatiegeschenk moet doen? Voor hetzelfde geld zit de ontvanger te wachten op je kadootje omdat hij/zij weet dat diens kinderen/kleinkinderen/familie/vrienden/kennissen er om zitten te springen!

Heb je helemaal gelijk in.
Je moet dan alleen voor jezelf bepalen of je niet je doel voorbij schiet e/o geld uitgeeft aan zaken die waaraan je eigenlijk geen geld wilt uitgeven.

Nu ik erover nadenk :
Wellicht is een dagje Efteling voor (bijvoorbeeld) 4 personen wel een leuk kado dan.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren
  #15  
Oud 9 november 2007, 17:15
aNHa's schermafbeelding
aNHa aNHa is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 86
Standaard Re: Relatiegeschenken sturen met de feestdagen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barabassie Bekijk bericht
Vorig jaar stuurde ik een door mijzelf gecomponeerd kaartje met mijn logo in kerststijl naar een iets grotere selectie (60). Op deze laatste kreeg ik een aantal leuke mailtjes terug en zelfs een opdracht!
Dat vind ik een leuk idee, ik ga er gelijk mee aan de slag!
Dank je wel voor de tip
__________________
Web-effect
Joomla! websites en trainingen
www.web-effect.nl
Twitter LinkedIn
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jezelf profileren met whitepapers? René Marketing en acquisitie 3 28 juni 2007 17:01
Payrolling-vragen van een leek met vast dienstverband starter Al die andere praktische dingen 9 5 april 2007 08:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon