Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 27 januari 2011, 13:13
ErikN ErikN is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2011
Berichten: 21
Standaard Wanneer zet je nou die stap naar je eigen bedrijf en zeg je je baan op?

Naast mijn full-time baan heb ik de laatste jaren wat kleine opdrachtjes gedaan die ik in m'n eigen tijd heb uitgevoerd. Op een gegeven moment heb ik hiervoor een bedrijf voor opgestart omdat er facturen gestuurd moesten worden anders kon de opdrachtgever de kosten niet verantwoorden.

Inmiddels heb ik wat meer tijd gestoken in het opzetten ervan, en nu ben ik op een punt dat ik eigenlijk klaar ben voor een volledige start. KvK nummer was er dus al, BTW en bankrekening ook, website is nu helemaal af, algemene voorwaarden zijn gedeponeerd, de belangrijkste verzekeringen zijn afgesloten en de boekhouding en administratie is ingericht.

Momenteel zou ik dus m'n full-time baan kunnen opzeggen en aan de gang gaan. Er zijn zelfs al een paar opdrachten binnen waarvoor ik weliswaar niet m'n brood kan verdienen zoals ik dat nu met m'n fulltime baan doe, maar ja, als ik die opzeg, heb ik wel even 40 uur per week erbij om m'n bedrijf op te bouwen!

Waar ik benieuwd naar ben, is naar wat voorbeelden van mensen die ook in deze situatie hebben gezeten, en wat uiteindelijk het argument was om te zeggen "JA, nu ga ik er volledig voor!" en vervolgens de ontslagbrief de deur uit hebben gestuurd.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Wanneer nou die inkomstenbelasting betalen? Jeanjacq Belasting 3 28 september 2010 16:34
Eerste stap naar het ondernemerschap? harald Marktplaats 26 17 november 2007 15:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon