Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 januari 2014, 21:39
Jeroen Gerth Jeroen Gerth is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2014
Berichten: 6
Unhappy Eerste aangifte omzetbelasting alleen mogelijk via papieren formulier?

Dag Allen!

Na deze zeer informatieve site en forum ontdekt te hebben, heb ik me maar eens aangemeld.

Sinds november 2013 ben ik actief als freelancer in webdesign en online marketing. Daarover later meer in de daarvoor bestemde subforum.

Mijn eerste vraagje heeft betrekking op de aangifte omzetbelasting.

Ik moet namelijk, zoals vele ondernemers aangifte doen voor Q4 2013, in mijn geval voor 01-11-2013 t/m 31-12-2013. Ik heb alles uit geplozen en op een rijtje gezet. Voor de paar facturen die ik voor deze startmaanden heb liggen, is het niet zo heel ingewikkeld lijkt me.

Vol goede moed wil ik dan mijn eerste aangifte doen. Ik heb daar een papieren formulier voor gekregen, maar het liefste doe ik alles digitaal. Daar heb ik ook inloggegevens voor ontvangen om mee in te loggen op het beveiligd gedeelte van de site van de belastingdienst.

Maar eenmaal ingelogd zie ik nergens een optie of formulier klaar staan om mijn aangifte te doen. Ik zie alleen dat ze mijn aanvraag voor de VAR die ik eerder aan heb gevraagd hebben ontvangen. Onder de lijst met formulieren zie ik ook nergens iets voor aangifte omzetbelasting.

Kijk ik niet goed? Doe ik iets fout? Of kan ik de eerste aangifte alleen doen door middel van het papieren formulier die ik eerder heb ontvangen?

Alvast bedankt! :-)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2014, 22:47
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ja, als je een aangifte op papier hebt ontvangen dan krijg je geen digitale aangifte, volgend tijdvak staat de aangifte wel digitaal klaar.

het ontvangen van de papieren aangifte heeft te maken met het afwijkende tijdvak.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2014, 13:27
Jeroen Gerth Jeroen Gerth is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2014
Berichten: 6
Standaard

Dat blijkt inderdaad te kloppen. Is bij deze dan ook geregeld.

Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
aangifte, BTW, eerste keer, omzetbelasting, online

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW Hoe kosten aftrekken in aangifte omzetbelasting? GroenFreeL Belasting 10 28 februari 2012 23:42
Inkomstenbelasting Eerste jaar IB aangifte ondernemers Sam3284 Belasting 2 30 mei 2011 17:09
Inkomstenbelasting Aangifte inkomsten belasting 2009, krijg alleen geld terug? rvl Belasting 15 11 mei 2010 23:10
Foutje gemaakt in Aangifte Omzetbelasting Arina Belasting 6 30 juli 2008 11:48
Eerste aangifte omzetbelasting: hoe invullen? Sabrina Belasting 2 12 mei 2008 13:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon