Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 maart 2010, 23:25
rvl rvl is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2010
Berichten: 8
Standaard Aangifte inkomsten belasting 2009, krijg alleen geld terug?

Ben bezig mijn aangifte inkomstenbelasting over 2009 in te vullen en kom er niet helemaal uit.

Ik ben in 2009 ZZP'er geweest waarbij ik geen kosten heb gemaakt. Bij mijn werkzaamheden maakte ik gebruik van de apparatuur van mijn opdrachtgever.

Als ik de aangifte inkomstenbelasting doe dan blijft de inkomstenbelasting box 1 leeg wat resulteert in een verzamelinkomen van -11.000 euro

Verder blijft ook het saldo fiscalewinstberekening leeg. De winst- en verliesrekening heb ik ingevuld. De activa en passiva zijn voor mij niet van toepassing omdat ik geen kosten heb gemaakt (op website, domeinnaam, verzekeringen en beroepsvereniging na)

Voor mij is dit de eerste keer dat ik deze (ondernemers)aangifte invul.

Wat gaat hier niet goed?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 maart 2010, 23:43
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Aangifte inkomtsen belasting 2009, krijg alleen geld terug?

Heb je de privémutaties (opnamen en stortingen) ingevuld? Ik neem tenminste aan dat je ergens van geleefd hebt...

Activa en passiva hebben op zich niet zoveel te maken met kosten (deze boek je in de winst/verliesrekening en niet op de balans). Ieder bedrijf heeft activa en passiva, al is het maar een banksaldo en een eigen vermogen.

Ik krijg de indruk dat je geen boekhouding hebt bijgehouden afgelopen jaar want de bedragen die je in de aangifte IB invult haal je normaliter uit je boekhouding.