Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 maart 2008, 11:19
Klaas Klaas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 6
Lightbulb KVK inschrijven, een kleine tip / nuance

Hallo,

Vandaag wilde ik me inschrijven bij de KVK. Omdat ik (nog) werk in een andere regio dan de regio waar ik woon en de openingstijden van de KVK nogal... lastig zijn, dacht ik slim te zijn door me in de werk-regio in te schrijven.

Volgens Lancelots is het handig om wat extra bewijsmateriaal mee te nemen zoals bankafschrift en dergelijke, maar de KVK site zegt dat je aan een paspoort of rijbewijs genoeg hebt. Maar goed, dat advies sloeg ik gemakshalve even in de wind.

Inschrijven ging dus niet lukken. Waarom? Omdat ik geen ingezetene van de regio ben, kunnen ze mijn adres niet valideren. Als ik dat wel was, was een legitimatie voldoende. Maar nu moest ik dus een bankafschrift bij me hebben als extra bewijslast. Dit geldt dus alleen als je in een andere regio dan waar je woont, wilt inschrijven.

Wellicht kan deze nuance even opgenomen worden in het Lancelots artikel.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 maart 2008, 13:31
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: KVK inschrijven, een kleine tip / nuance

Ik woon in Leeuwarden en wilde mij ook in Leeuwarden inschrijven. Ook ik had alleen aan een ID-kaart niet voldoende en moest terugkomen met een bankafschrift.

Succes met je inschrijving.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 maart 2008, 14:04
Klaas Klaas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 6
Standaard Re: KVK inschrijven, een kleine tip / nuance

Ik moet mijn bericht toch ook nog nuanceren. Want een collega die al freelancet (schrijf je dat zo?) heeft dezelfde truc als ik gedaan, maar bij een andere kantoor in dezelfde regio, maar hij hoefde daar juist geen additioneel bewijs te tonen.
Vaag. Je zou denken dat de KvK's er een uniform beleid op na houden...

Al met al: het artikel op Lancelots zegt dus eigenlijk voldoende: gewoon meenemen, je weet het maar nooit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 maart 2008, 15:00
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: KVK inschrijven, een kleine tip / nuance

Ik had bankafschrift ed allemaal bij me, maar mij werd verteld dat dat tegenwoordig niet meer hoefde (ik zou een ouder formulier bij me hebben gehad, omdat 't daar wel op stond als verplicht om mee te nemen).. (heb me begin december in Enschede ingeschreven).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 maart 2008, 13:48
Klaas Klaas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 6
Standaard Re: KVK inschrijven, een kleine tip / nuance

Ik wilde me afgelopen donderdag dus inschrijven, maar had even gebeld met de KVK om te vragen of een identiteitsbewijs voldoende was. Dat was volgens de telefoniste niet zo en ik moest een bankafschrift o.i.d. meenemen. Aldus de telefoniste. Ik, in al mijn wijsheid , meteen die informatie met jullie gedeeld.

Alleen, wat schetste de verbazing: gisteren kom ik daar met bankafschrift, blijkt het helemaal niet meer nodig. Het schijnt dat dat vroeger wel zo was, maar tegenwoordig kan de KVK gewoon de GBA data inzien.

Alleen een identificatie is dus voldoende! Ook als je je in een andere regio inschrijft.

Wat ze echter niet konden doen is mij direct bij de belastingdienst aanmelden. Dat moest echt via de eigen regio. Over een paar week, ik denk per april oid zou het wel kunnen, dus ik was daarvoor "eigenlijk twee weken te vroeg".
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 maart 2008, 15:19
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: KVK inschrijven, een kleine tip / nuance

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas Bekijk bericht
Ik wilde me afgelopen donderdag dus inschrijven, maar had even gebeld met de KVK om te vragen of een identiteitsbewijs voldoende was. Dat was volgens de telefoniste niet zo en ik moest een bankafschrift o.i.d. meenemen. Aldus de telefoniste. Ik, in al mijn wijsheid , meteen die informatie met jullie gedeeld.

Alleen, wat schetste de verbazing: gisteren kom ik daar met bankafschrift, blijkt het helemaal niet meer nodig. Het schijnt dat dat vroeger wel zo was, maar tegenwoordig kan de KVK gewoon de GBA data inzien.

Alleen een identificatie is dus voldoende! Ook als je je in een andere regio inschrijft.

Wat ze echter niet konden doen is mij direct bij de belastingdienst aanmelden. Dat moest echt via de eigen regio. Over een paar week, ik denk per april oid zou het wel kunnen, dus ik was daarvoor "eigenlijk twee weken te vroeg".
Grote kans dat je van de BD zelf een envelop krijgt met de melding dat je 't formulier binnen 14dgn ingevuld terug moet sturen (zo ging dat bij mij iig).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
inschrijven KvK en afgifte BTW nr. Petra1966 Al die andere praktische dingen 2 19 februari 2008 12:51
Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK? Topclass-studente Freelancepraktijk starten 7 6 februari 2008 13:23
Inschrijven KvK vanaf 2008 verplicht Jos Nieuws - Voor en door freelancers 0 17 oktober 2007 21:44
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42
Kvk verandert beleid: freelancers met een vrij beroep kunnen zich inschrijven Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 0 4 september 2006 13:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon