Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 23 januari 2009, 17:57
VakantiehuizenVergelijker VakantiehuizenVergelijker is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 januari 2009
Berichten: 2
Standaard Auto kopen als promotiemiddel

Hallo allemaal,

Een half jaartje geleden ben ik een eigen bedrijf begonnen (www.vakantiehuizenvergelijker.nl). Het gaat tot nu toe hartstikke goed en ik heb dan ook besloten om een auto te kopen. Het punt is dat deze auto voor mij 2 functies zal hebben:

1) Reclame voor het bedrijf (auto bestickeren)
2) Rijden voor privé gebruik

Aangezien ik een internetbedrijf heb zal ik geen zakelijke kilometers rijden. Het is alleen wel zo dat ik 2 vliegen in 1 klap wil pakken; terwijl ik privé rijd maak ik reclame voor mijn bedrijf! Autoreclame is een hele goedkope manier van naamsbekendheid krijgen. Ik kan 10.000 uitgeven aan een groot bilboard, maar ik kan ook een auto kopen waar ik in kan rijden en tegelijkertijd reclame maak.

Nu ben ik aan het kijken voor een auto, maar vind ik het toch nogal lastig om eruit te komen OF ik wat kan aftrekken qua BTW en zo ja, hoeveel.

Qua benzine, verzekering, etc. hoef ik niets af te trekken, aangezien ik er privé in rijd. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat ik de aanschafprijs van de auto mag aftrekken, aangezien ik het gebruik als promotiemiddel.

Graag zou ik van iemand advies krijgen of er mogelijkheden zijn om puur alleen de BTW van de aanschafprijs terug te vorderen en hoe dat dan zit. Ik heb namelijk begrepen dat dat niet gaat over de prijs van de auto, maar over de cataloguswaarde.

Het gaat om een Minicooper van €11.000 uit 2003.

Iemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto kopen prive/zakelijk flippie Al die andere praktische dingen 19 28 december 2008 21:54
Inschrijven KvK en beginnen als freelancer voor een enkele opdracht? AlwinK Freelancepraktijk starten 2 11 augustus 2008 11:33
BTW op nieuwe prive auto Marjan Belasting 5 24 november 2007 22:18
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27
Auto kopen? hellup tolg Al die andere praktische dingen 17 7 november 2006 22:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon