Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Bekijk resultaten enquête: als je werkloos wordt weet je dan wat je te doen staat
nee, geen idee 0 0%
ja, werk zoeken, maar weet niet hoe 2 50,00%
ja inschrijven bij het CWI 3 75,00%
ja, uitkering aanvragen 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 4. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2007, 21:12
medagi40
Gast
 
Berichten: n/a
Post het allereerste begin als freelance werkadviseur

Ik heb veel werkervaring opgedaan in de gezondheidszorg, bij arbeidsvoorziening, het CWI, gemeenten en re-integratiebedrijven als arbeidsbemiddelaar en re-integratiedeskundige. Door privatisering en verzakelijking werd de functie steeds meer inhoudelijk uitgehold. (wet SUWI)Het bemiddelen en begeleiden van werkzoekenden werd steeds meer uitbesteed aan allerlei organisaties ieder met hun eigen doelstelling en winstprognoses.
De werkzoekenden moeten aan de slag en alle middelen zijn toegestaan, als het maar financieel verantwoord is. Wat de werkzoekende er zelf van vind is niet belangrijk.
Er zijn allerlei instanties en organisaties, die cliënten willen begeleiden met allerlei trainingen cursussen. Ieder met zijn eigen doelstelling en afhankelijkheid.
Ik wil van mijn werkzaamheden weer echt een vak maken. Professioneel, deskundig en onafhankelijk. In het belang van de cliënt. Ik wil een adviesbureau opzetten, waarin iedereen die op zoek is naar betaald en onbetaald werk via een onafhankelijk advies weer zicht en controle krijgt over zijn situatie. Vanuit dat overzicht komt er weer rust en kan de cliënt weer gemotiveerd werken aan zijn eigen doelstelling. Het vinden van een plaats binnen de maatschappij. Door een goed advies krijgt cliënt onder andere zicht op de functies van instellingen als het UWV, CWI en gemeenten. Uiteindelijk moet cliënt zich weer gelukkig en waardevol voelen.
Om voor deze doelgroepen een adviesbureau op te zetten ben ik nu de eerste stappen aan het zetten. Maar ik ken wel loopbaanadviseurs, maar ik ken geen onafhankelijk adviesbureau, die denkt en handelt vanuit de klant / cliënt. Wie kan mij van advies dienen hoe je zo een adviesbureau opzet. Er is voldoende marktaanbod, alleen hoe kun je hierop het beste inspelen. Wie o wie kan mij adviseren.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2007, 14:58
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: het allereerste begin als freelance werkadviseur

Beste Theo,

Ik herken in wat je schrijft. Zelf ben ik 25 jaar werkzaam geweest in de sociale zekerheid, laatstelijk bij UWV. In die 25 jaar zat ik altijd 'dicht bij de klant' in mijn geval overwegend werkgevers maar ook werknemers.

Er zijn teveel instanties, reintegratiebedrijven, ouplacementbureaus die veel declareren, mooie 'plannen van aanpak' maken. Maar daadwerkelijk helpen, matchen, informeren is er niet bij. Voor mij zijn het 'dansers om de hete brij'.
UWV, CWI, RWI houden zich met name bezig met het continue uitvoeren van allerlei onderzoeken nieuwe concepten, nieuwe methoden (dit jaar waren er clowns op de banenmarkt, dat maakt het allemaal wat minder formeel).

Ik denk dat er zeker een markt is voor resultaatgerichte begeleiding. Dat lukt alleen maar als je kleinschalig bent. Maar het is wel een moeilijke markt om als ondernemer in te opereren. Veel klanten hebben het financieel niet breed. Willen en kunnen ze jouw tarief wel betalen?

Ik wil wel meedenken, maar mischien is het beter, dit bij dit forum te doen. Je kunt me mailen.

Wim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 oktober 2007, 16:17
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: het allereerste begin als freelance werkadviseur

'Ja, werk zoeken en ik weet wél hoe' staat er niet bij?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 oktober 2007, 16:44
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: het allereerste begin als freelance werkadviseur

Lijkt me een lastige markt inderdaad. Denk je dat werkzoekenden je willen betalen voor zo'n weinig-tastbare dienst? Of steek je in op IRO-trajecten?
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2007, 01:16
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: het allereerste begin als freelance werkadviseur

Beste medagi40, Theo,

Mogelijk kan ik je wat info geven. Je mag mij mailen als je vragen hebt. Bellen kan normaliter ook wel maar ik ben ziek en heb bijna geen stem op dit moment.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 17:35
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon