Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juli 2006, 17:21
robertbelt robertbelt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 9
Standaard nieuwe huisstijl en website

Beste allemaal,

Zojuist heb ik mijn nieuwe huisstijl en website gelanceerd. Ik hoor erg graag op- en aanmerkingen in het algemeen en op mijn logo in het bijzonder.

Ik weet namelijk niet zo goed of die uitstraalt wat ik bedoel. In het kort: ik zocht iets wat herkenbaar was, er internet / web 2.0 uitzag (modern / eigentijds), maar daarnaast ook betrouwbaar overkwam (ik ben namelijk werkzaam als internet consultant voor web)..

ik heb bij het design dus een combinatie proberen te pakken van oud en nieuw en daar een herkenbaar symbool bijgestopt..

je kunt mijn vorderingen zien op www.webzapp.com

ik hoor erg graag van jullie.

groet,

Robert van den Belt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2006, 19:24
Gerrit's schermafbeelding
Gerrit Gerrit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2006
Berichten: 61
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

Wat het logo betreft, ik begrijp niet echt wat het uit zou moeten stralen. Een opgeheven hand - stop!

De site zelf ziet er goed uit!

Je zou wat aandacht aan de techniek achter de site moeten besteden IMHO. Waarom gebruik je een frameset terwijl dit: http://webzapp.squarespace.com exact dezelde inhoud te zien geeft?
De code is geen 'valid XHTML'. Voor een web consultancy site is dat naar mijn mening een must, zeker als je strict XHTML gebruikt..
__________________
Gerrit
<a href=http://sirius-pr.com target=_blank>
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 juli 2006, 20:49
robertbelt robertbelt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 9
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

he die gerrit,

bedankt voor je commentaar!

omtrent het logo: ik zocht een soort "stamp" die ik ook makkelijk zou kunnen gebruiken als handelsmerk op briefpapier, visitekaartje etc. er zit niet echt veel hocus pocus achter, behalve dat de "w" van webzapp eruit naar voren zou moeten komen. maar; je bent niet de eerst die het snapt, dus wellicht moet ik daar nog eens naar kijken.

ik host en beheer mijn site via squarespace en heb mijn domeinnaam eroverheen gelegd, vandaar.

ook weet ik dat mijn site niet drempels weg, etc is maar ik heb idd voor de makkelijke weg gekozen. ik vind het persoonlijk niet zo heel erg aangezien mijn consultancy ook meer op concept / design ligt, doe eigenlijk geen projecten met zware technische componenten. maar; opnieuw gelijk zou ik eigenlijk wel moeten regelen. wellicht als we wat meer budget hebben voor een remake

voor nu vind ik het fijn dat ik een service heb gevonden waar ik het kan hosten (ook portfolio en dat valt nog niet mee op een mooie manier) en waar ik makkelijk mijn dingen kan updaten..

maar omtrent je opmerkingen algemeen; mijn logo moet ik inderdaad nog eens over denken.

groet,
robert
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 juli 2006, 15:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

Het logo vind ik ook een tikje afschrikwekkend
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 juli 2006, 17:40
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

Afschrikwekkend vind ik wel een groot woord. Een stop-teken wekt gewoon verwarring en als webconsultant wil je juist laten zien dat je heel eenduidig op het scherm kunt communiceren. Heb je je laten inspiren op het muishandje? Kun je er niet een wenkend handje van maken?
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 augustus 2006, 12:57
olaf olaf is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 maart 2006
Berichten: 46
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

Ik vindt het wel grappig, en origineel en zeker herkenbaar.

Het handje heeft wel wat.
Zolang je geen vragen krijgt of je een houtzagerij hebt of altijd meteen vier bier bestelt is er niets aan de hand.
__________________
Olaf van der Linden
Met citaat reageren
  #7  
Oud 8 augustus 2006, 14:04
robertbelt robertbelt is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 9
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

Dag Olaf,

Dank je wel .. Maar; ik moet zeggen dat ik er zelf na 4 weken (jawel) ook niet meer tevreden over ben.

Ik heb aankomende donderdag een afspraak met een hele goed designer die betaald mijn huisstijl gaat doen.. Zal jullie wel laten weten als het online is (denk een weekje of 3).

groet,
Robert
Met citaat reageren
  #8  
Oud 8 augustus 2006, 15:10
sioux's schermafbeelding
sioux sioux is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 5 augustus 2006
Berichten: 58
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

Het veel besproken "handje" in het logo vind ik persoonlijk niet heel geslaagd. Deze komt wat grof over. Daarnaast vind ik de combinatie van het handje en de tekst niet geslaagd. Aan de andere kant heeft wel weer wat "web 2.0" achtigs.

De opzet van de website vind ik goed. Het blog achtige principe van de website is leuk vertaald in een bedrijfssite. Blogs lezen fijn en dat heb je goed in je site vertaald. Daar zit wel een groot valkuil. Zorg ervoor dat je website niet teveel "blog" uitstraalt. Dan komt Webzapp meer over als blog, terwijl de bedoeling is om je diensten "professionele web consultancy" te promoten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 augustus 2006, 12:35
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 42
Unhappy Re: nieuwe huisstijl en website

heb je daar voor betaald voor die huisstijl en dat logo....?
sorry, maar dat had mijn kleine nichtje ook nog kunnen maken met een tekensetje en wat wrijfletters. Ik vind het kaal, het straalt niks uit en het "pakt" niet, het zijn 3 losse items die maar een beetje los in de ruimte zweven.
maar goed dat is mijn idee hoor, wil er niemand mee beledigen!
Als jij er zelf schik mee hebt dan is het altijd prima (maar ik proef twijfel anders zou je onze mening niet vragen...?)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 augustus 2006, 12:41
groentje groentje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 42
Standaard Re: nieuwe huisstijl en website

ps ik neem aan dat je met dat "ik heb wat oud en nieuw gebruikt(.) met het oude die gele schrijfletters bedoeld, inderdaad dat is ouderwets (oubollig) en meer iets voor een schoonheidssalon van 20 jaar terug.
maar nogmaals het is opbouwende kritiek ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kost het ontwerpen van een huisstijl? wilco Al die andere praktische dingen 7 13 september 2011 20:54
Prive cq (short) lease of nieuwe auto ? Verwijderd account Administratie 10 10 januari 2008 12:01
Nieuwe marktplaats voor freelance journalisten René Marketing en acquisitie 0 1 februari 2006 16:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon