Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 augustus 2009, 11:50
Raymond Raymond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 11
Wink Deeltijd Web & Webapplicatie designer

Hallo Lancelotgenoten,

Ik heb kort geleden besloten "naast" mijn huidige fulltime baan, freelance werk te doen.
Het is eigenlijk het professionaliseren van mijn hobby : Web en webapplicatie design.
Mijn insteek is : designs moeten snel laden (dowloaden), direct duidelijk zijn voor welke doelgroep de site bestemd is.
Hier een paar van mijn laatste werken.
Een site : www.gertjvanmaanen.com
Een applicatie : www.simpelfactuur.nl

Hieronder zou duidelijk worden wat mijn grootste probleem is, nl. : Marketing

Wat ik nog niet heb : een bedrijfsnaam.
Ik heb er wel een, maar deze stamt uit een tijd dat mijn interesses een andere volgorden hadden.
En omdat ik nog geen nieuwe bedrijfsnaam heb, heb ik ook nog geen bedrijfs website
Ik werk nog aan mijn pitch.

Tot de volgende post.
Groetjes,
Raymond
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2009, 10:15
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Deeltijd Web & Webapplicatie designer

Beste Raymond,

Welkom hier. Dit is een prettig forum waar serieus op alle vragen wordt ingegaan. Een bedrijfsnaam kan, maar je kunt ook gewoon onder je eigen naam beginnen. Houdt er rekening mee dat je een tijd met de bedrijfsnaam moet doen en hij 'moet' dan natuurlijk wel de lading dekken.

Vind je het heel erg dat ik toch even wat commentaar lever op je voornemen? Ik heb geen op- of aanmerkingen op het gegeven dat je webapplicatiedesigner wilt worden, daar zijn anderen voor, en zo te zien kun je dat wel. Maar voor webdesigner is het misschien nog wat te vroeg. De gui die je hebt ontworpen voor de kunstenaar is niet bijzonder en het valt me op dat er een enorme hoeveelheid code onder zit die in dit geval niet echt hoeft. Voor wat je hier gemaakt hebt heb je in feite geen php nodig, dat kan allemaal in html (met een beetje javascript) met één stylesheet voor de hele site. Of deze meneer is van plan om er een giga site van te maken, dat kan ook. Dan nog schort er nog het een en ander aan het ontwerp wat een goed webdesigner niet over zijn kant zou laten gaan (op dit moment zit ik b.v. aan een kleine laptop te werken en voor de gallery moet ik naar beneden scrollen..) In ieder geval: mocht je echt ook webdesign willen gaan doen, kijk dan goed om je heen en leer van degenen die het nu als hun beroep hebben. Er zitten b.v. op dit forum een aantal zeer goede webdesigners die je volgens mij zonder meer met raad en daad bij willen staan als je daarom vraagt.

In het geval van de kunstenaar had ik hem gevraagd om de site zelf te ontwerpen (in photoshop bijvoorbeeld, maar gewoon op canvas had in zijn geval helemaal niet gek geweest) waarna jij hem had kunnen omvormen tot een werkelijke site. Het is allang niet meer zo dat sites qua beeld zo minimaal mogelijk moeten zijn om snel te laden. De tijden dat mensen met een telefoonlijntje en een slakkenmodem het internet op gingen is voorbij.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 augustus 2009, 11:08
Raymond Raymond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Deeltijd Web & Webapplicatie designer

Mag ik even....

Het was niet helemaal mijn bedoeling om een design review op te starten en een fixe discussie over pixels te krijgen, maargoed zo gaat het wel vaker.

Als ik even in mag haken? Ik stel kritiek op prijs, dat is een onderdeel van de leercurve, dus ga gerust verder.
Mijn haak is : als ik de snelheid van het zien van het plaatje wil verbeteren, zorg ik dat het plaatje jpg en dan progressieve opgebouwd is, meestal in minimaal 4 lagen. Wat ik niet mooi vind is een groot plaatje in 5 * 5 stukken te loaden en dat er dan 1 stukje even achterwegen blijft door een een of andere hapering ik het netwerk. Ik zie dit wel vaker gebeuren.

Nog iets : het systeem (MODx) vind ik goed werken en installeren is een fluitje van een cent. Dan kan het zijn dat MODx best wel overhead heeft voor deze site, maargoed ik spaar tijd en de klant kan zonder problemen de content bewerken.
Ja het is in html eenvoudig te maken, dat is waar , het zou dan ook nog sneller kunnen loaden, maar het was een aangenomen klus......

Groetjes,
Raymond

PS Vanavond kan ik weer iets posten ik heb verder even geen tijd

Laatst gewijzigd door Raymond; 14 augustus 2009 om 11:12 Reden: aangenomen klus
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2009, 21:53
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Deeltijd Web & Webapplicatie designer

Topic gesplitst "Webdesign versus snelheid webpagina" > http://www.lancelots.nl/forum/showthread.php?t=7727


Mijn reactie hier was:
Welkom Raymond,

ik sluit me bij Mieke aan en ga even in op dit punt
>> Het is allang niet meer zo dat sites qua beeld zo minimaal mogelijk moeten zijn om snel te laden.

Dat is inderdaad waar, maar als je uitgaat van een standaard 4mbit downstream lijntje wil je als developer wel proberen om binnen een paar seconden de hele site op het scherm van de gebruiker te hebben. Snelheidswinst is zowiso handig ( denk aan kleinere plaatjes indien er een repeat is, caching van templates etc... )
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 september 2009, 10:24
MartienZZP MartienZZP is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2009
Berichten: 22
Standaard Re: Deeltijd Web & Webapplicatie designer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Er zitten b.v. op dit forum een aantal zeer goede webdesigners die je volgens mij zonder meer met raad en daad bij willen staan als je daarom vraagt.
Het kan zijn dat ik nu off-topic reageer of dat dit in een "split" thuishoort maar ik ben nieuw op dit forum en ben erg blij om dit te horen. Ik krijg regelmatig een vrij bescheiden webdesign-opdrachtje en heb dan ook tevreden klanten maar tegelijkertijd worstel ik nog met veel vragen en heb soms best behoefte aan een "concullega" met meer ervaring die bereid is om mee te denken zonder meteen de hele opdracht naar zich toe te trekken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 2 september 2009, 10:36
Raymond Raymond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2009
Berichten: 11
Standaard Re: Deeltijd Web & Webapplicatie designer

Welkom Martien,

Ik zal aan je denken als ik ooit een site in het Arabisch moet maken

Gr,
Raymond
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Web consultant / projectmanager robertbelt Marktplaats 3 15 mei 2006 16:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon