Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 november 2014, 21:41
dactari dactari is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 november 2014
Berichten: 1
Standaard VAR - Einde jaar

Beste lezers,

Graag jullie advies omtrent de volgende situatie:

Vandaag heb ik mijn eenmanszaak ingeschreven bij de KvK en heb voorgaande weken mijn eerste opdrachtgever gevonden, waar ik 1 december 2014 kan gaan starten met de intentie van een half jaar. Ik ben werkzaam in de ICT-Dienstverlening.

Omdat ik nog een dienstverband had, heb ik dit beëindigd met inachtneming van de opzegtermijn van een maand, zodat ik me vanaf 1 december volledig kan gaan richten op mijn bedrijf.

Echter mijn opdrachtgever vraagt om een VAR Verklaring. Nu heb ik wat onderzoek gedaan, en heb nogal wat vraagteken bij de vragen die allemaal over het jaar van de VAR aanvraag gaan. Uren criteria, opdrachtgevers, omzet e.d. zijn op jaar basis. Begrijpelijk voldoe ik voor de maand december (en evt. voorbereidingsuren) nooit aan deze jaarlijkse normen voor een VAR-WUO, ondanks dat ik fulltime aan de slag ga.

Uit de contracten blijkt mijn zelfstandigheid voor de opdracht, en ik moet flink investeren om überhaupt te starten (afkoop lease auto e.d.) Voor 2015 voldoe ik zeker aan deze normen/eisen. Maar heb ik enige kans een VAR-WUO te krijgen voor 2014? Zo ja, hoe overtuig ik de belastingdienst hiervan?

Ik heb de gehele middag geprobeerd de belastingdienst te bereiken, maar blijkbaar is het uitzonderlijk druk want na een uur in de wacht werd de verbinding verbroken. Middels deze weg hoop ik dat jullie me kunnen adviseren en verder kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Dactari
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb VAR-WUO, maar situatie is gewijzigd, volgend jaar wel WUO: VAR 2011 herzien? Liselot Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 29 oktober 2011 13:51
VAR bij 2 tot 2,5 jaar fulltime klus Solootje Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 3 5 juni 2008 23:33
Evaluatie wet uitbreiding rechtsgevolgen VAR René Nieuws - Voor en door freelancers 3 8 februari 2008 20:40
Urencriterium en VAR bij starten in de loop van het jaar mbrouwer Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 9 24 juli 2007 15:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon