Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 augustus 2007, 18:54
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard (rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat

Anders dan ik altijd geleerd heb is de rechter van mening dat een verwijzing op een offerte naar de gelendende Algemene Voorwaarden op je site voldoende zijn:

Gedaagde heeft naar aanleiding van een schriftelijke offerte aan eiseres opdracht gegeven tot het verrichten van werkzaamheden. Op de offerte wordt verwezen naar de website van eiseres als vindplaats van de op de overeenkomst toepasselijke algemene voorwaarden. Gedaagde beroept zich op de vernietigbaarheid van de algemene voorwaarden, omdat deze niet voor of tijdens het sluiten van de overeenkomst aan gedaagde ter hand zijn gesteld. De kantonrechter acht het gebruik van het internet in het huidige tijdsgewricht inmiddels zodanig ingeburgerd, dat het op elektronische wijze beschikbaar stellen van algemene voorwaarden gelijkwaardig geacht kan worden aan de feitelijke terhandstelling daarvan als genoemd in artikel 6:234 lid 1 sub BW. Het verweer wordt verworpen.

Lees de hele uitspraak op: http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BB2576

Overigens: Ik ga het risico (en kans op juridisch steekspel) niet lopen en blijf gewoon mijn voorwaarden meesturen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 augustus 2007, 00:05
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: (rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat

Interessant en goed om te weten! Nog even en een signature voldoet als handtekening

Internetjurist Arnout Engelfriet betoogt op zijn weblog dat de uitspraak onjuist is.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 augustus 2007, 18:13
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: (rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Internetjurist Arnout Engelfriet betoogt op zijn weblog dat de uitspraak onjuist is.
Dank voor de link, interessante website !

Ik ben benieuwd of dit nog een staartje krijgt, want het is -zoals Engelfriet ook aangeeft op jouw reaktie- een opmerkelijke uitspraak van de kantonrechter. (staartje: hetzij door in beroep te gaan, hetzij door de wetgever)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 september 2007, 18:51
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: (rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat

Volgens mij is er niets nieuws onder de zon, voorwaarden meesturen of op de achterkant van het verzonden papier afdrukken is volgens mij altijd al de regel geweest. Neemt niet weg dat een jurist geen goede jurist is als hij niet probeerd de rechterlijk macht van een andere mening te overtuigen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene voorwaarden bobvooren Al die andere praktische dingen 5 18 augustus 2007 09:35
Algemene Voorwaarden deponeren zonder inschrijving bij KvK Black Knight Al die andere praktische dingen 3 19 mei 2007 23:00
Zijn algemene voorwaarden echt nodig? wilco Al die andere praktische dingen 5 21 december 2006 08:23
Ervaringen met algemene voorwaarden van Tekstnet? Karin Al die andere praktische dingen 6 17 oktober 2006 16:01
Algemene voorwaarden ontwerper fabianv Al die andere praktische dingen 2 14 april 2006 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon