Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 maart 2008, 18:04
bartbh bartbh is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 april 2007
Berichten: 32
Standaard [IB2007] student+werk+eigen zaak: hoe aangifte doen

Ik ben een student met een bijbaantje en een eigen zaakje.

Met mijn bedrijfje heb ik bijna €4200,- winst gemaakt en met m'n baantje ongeveer €1500 tot €2000 (heb m'n jaaropgaaf zo niet bij de hand).

Aangezien ik alles zelf doe heb ik dus geen boekhouder. Alleen nu is mijn vraag hoe moet ik aangifte doen? Bijzondere aftrekposten en dingen zoals startersaftrek etc kom ik niet voor in aanmerking.

Als ik inlog op de site van de BD heb ik geen uitnodiging staan om aangifte te doen, ook heb ik al uitstel aangevraagd (+/- 4 weken geleden) maar hier heb ik nog geen schriftelijke reactie over ontvangen van de BD.

Moet ik nu aangifte doen met het standaard programma van de BD of moet ik dit op een andere manier doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 maart 2008, 21:36
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: [IB2007] student+werk+eigen zaak: hoe aangifte doen

Heb je van de Belastingdienst een uitnodiging ontvangen tot het doen van aangifte? En zo ja, betreft dit dan een ondernemers/winstaangifte of particuliere aangifte?