Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 mei 2008, 12:34
Borren Borren is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2008
Berichten: 5
Question Praktijkwoning in Houten

Momenteel staat mijn woning met praktijkruimte te koop. Samen met mijn partner hebben we hier 7 jaar met plezier gewerkt als grafisch ontwerper en tekstschrijfster. Met name omdat de bedrijfsruimte goed gescheiden is van privé en omdat de klanten direct na de voordeur een goed gepresenteerde ruimte binnen stappen. Nu hebben we in de Betuwe een fraaie woning gevonden met kantoor waar we op dezelfde wijze ons werk willen voortzetten.

Echter wil de verkoop niet echt vlotten (en niemand begrijpt het want het is zo mooi huis waar je zo in kunt).

Mijn vraag is of jullie als doelgroep willen reageren op deze woning. Wat zijn voor jullie de mindere punten en hebben jullie aanbevelingen voor de verkoop.
De gouden tip wordt (financieel) beloond.

Kijk op de eigen verkoopsite www.woneninhouten.nl of op Funda.
  #2  
Oud 25 mei 2008, 14:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Toevallig zoek ik zo'n soort woning (maar dan toch in Amsterdam, denk ik), dus ik heb het net uitgebreid en tot in detail bekeken. Top-website die je even gemaakt hebt om één woning te verkopen!

Een paar informatiebrokjes die ik nog miste:
  • Voldoet de werkruimte/entree aan het criterium van zelfstandigheid van de belastingdienst? M.a.w. kun je (een deel van) de begane grond zakelijk bestempelen en de rest privé?
  • Is er geen keukenblokje/pantry/koffiehoek met stromend water in het zakelijk gedeelte?
  • De woning staat op het westen, begrijp ik. Op welke delen van de dag zijn tuin en terras zonnig?
  • Wat is de reistijd en 's avonds de laatste mogelijkheid per OV vanuit Utrecht CS? (gevonden op 92920v.nl)
  • Dieplink naar sattelietfoto op Google maps (gevonden door de plattegrond en foto's te matchen)
  • Hoeveel ligt het gebied boven of onder zeeniveau, volgens respectievelijk het huidige peil, de voorspelling van de VN-klimaatcommissie, Al Gore en het volledig-smeltscenario?
__________________
René
  #3  
Oud 25 mei 2008, 15:59
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Borren een tip, haal die animated gif weg en laat het grijze plaatje zien. Ik denk dat de bedoeling is een overzicht te maken en daarna jullie woning te laten zien ?

of anders een transitionslideshow ?

succes ermee!
  #4  
Oud 25 mei 2008, 16:05
Borren Borren is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2008
Berichten: 5
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Bedankt Rene voor je reactie. Ik zal de site op jouw aangegeven punten aanvullen.
Ik weet uit ervaring dat het vinden van praktijkwoningen in de Randstad moeilijk is. En wat je vind erg duur is. Ik denk dat mijn woning betaalbaar is voor wat je krijgt op deze gunstige centrale locatie van het land.
  #5  
Oud 25 mei 2008, 16:20
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Vanuit een ondernemersoogpunt mis ik het noemen van parkeergelegenheid. Promotie van het OV is prachtig, maar niet iedereen maakt daar gebruik van.

Vanuit een bewonersoogpunt verbaas ik me dat een dergelijk prachtig pand (werkelijk waar) zo'n eenvoudige badkamer heeft. Zelf heb ik weinig op met een bad, maar veel mensen denken daar tegenwoordig toch anders over. Misschien is het een idee om dat eens met je makelaar te bespreken? Er was een tijdje terug een programma op tv waarin je kon zien dat met minimale investeringen (in jouw geval bijvoorbeeld een beetje een "welness-sfeertje" in de badkamer) een huis niet alleen sneller verkocht werd, maar ook tegen een hogere prijs.

Naast dit alles: vergeet ook niet dat de woningmarkt sowieso wat minder booming is dan pakweg een jaartje geleden.

Succes met de verkoop!
Renée
  #6  
Oud 25 mei 2008, 23:00
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Mooie website en prachtig pand maar ik blijf toch maar in Zeeland wonen
Wellicht een suggestie om wat preciezer te bepalen voor welke doelgroep dit pand geschikt is en daar gericht (KvK krantje of whatever) op te adverteren? Bijvoorbeeld starter (wat voor soort onderneming), heeft het pand een (gedeeltelijke) werkbestemming of vrijstelling van het bestemmingsplan (of is het voor de gemeente puur een woning).
En zoals al eerder opgemerkt: voldoet de zakelijke ruimte aan de criteria voor een zelfstandige werkruimte? Fiscaal erg belangrijk.
Succes met de verkoop!
  #7  
Oud 18 juli 2008, 21:39
Borren Borren is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 mei 2008
Berichten: 5
Smile Re: Praktijkwoning in Houten

Huis is verkocht! Bedankt voor jullie reacties.
  #8  
Oud 19 juli 2008, 10:40
Marielle Winarto Marielle Winarto is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2008
Berichten: 23
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Gefeliciteerd met de verkoop!
  #9  
Oud 19 juli 2008, 11:39
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Praktijkwoning in Houten

Gefeliciteerd en dankjewel dat je ons de "uitslag" hebt laten weten.

Groetjes, Renée
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon