Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2012, 12:37
Paula001 Paula001 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 3
Question KOR - correctie in 4. kwartaal

Beste mensen!
Ik ben nu bezig mijn 4e kwartaal af te maken maar vroeg mij nog een ding af. Ik heb pas nu van de KOR gehoord en dat ik daar zeker in aanmerking voor kom in 2011, maar in de vorige kwartalen niets teruggeeist. Kan dat nu nog ook voor kwartaal 1,2 & 3? In de uitleg van de aangiftesite onder "Rubriek 5: Voorbelasting, kleineondernemersregeling en schatting", 5d. Vermindering volgens de kleineondernemersregeling vind ik dit:
"U kunt hier ook een correctie doen in verband met de kleineondernemersregeling. Bijvoorbeeld omdat u er in de loop van het jaar achter komt dat u meer omzet hebt dan verwacht. Zet in dat geval een minteken voor het bedrag van de correctie. Het bedrag mag niet lager zijn dan € -1.345."
Dus kan ik ook een correctie doen die helemaal niks met het 4e kwartaal te doen heeft (geen inkomsten) maar de betaalde BTW uit kwartaal 1 (in mijn geval) invullen als correctie?
Bedankt voor de antwoorden
beste
Paula
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 januari 2012, 15:00
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ja hoor sterker nog.. je mag zelf kiezen hoe je het doet. De belastingdienst stuurt zelfs een beetje aan op afrekenen per jaar zodat je geen grote bedragen moet terug betalen op het eind.

Dus gewoon de bedragen van de eerste 3 kwartalen bij elkaar optellen en samen met het te betalen bedrag van het 4e kwartaal aangeven als KOR. er van uitgaande dat je persaldo onder de 1346 euro uitkomt anders moet je en berekening maken hoeveel je terug mag vragen. en als je in een bepaald kwartaal geld terug gehad hebt moet je dat ook in mindering brengen. dus niet alleen betaalde bedragen terugvragen.


Nog 1 aandachtspuntje voor de inkomstenbelasting: doordat je de btw niet hoeft af te dragen behoort het tot je omzet en moet je er dus inkomstenbelasting over betalen.

In de link die ik heb gegeven kun je alles nalezen, maar als je nog vragen hebt hoor/lees ik het wel...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2012, 15:05
Paula001 Paula001 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 3
Standaard

Hartelijk bedankt voor je antwoord, Roel!
Je hebt mij echt geholpen!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
BTW, kor

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kleine ondernemersregeling: per kwartaal of per jaar? bartbh Belasting 12 5 augustus 2010 18:24
BTW KOR; BTW afdracht 4e kwartaal vergroten bartbh Belasting 3 20 januari 2010 20:43
BTW Hoe kleine-ondernemersregeling toepassen in aangifte 4e kwartaal? Harry Belasting 6 26 maart 2009 02:39
Btw op aanloopkosten voor de start in 2007 terugvragen in 1e kwartaal 2008? florian88 Belasting 1 3 april 2008 23:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon