Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 juli 2016, 13:00
st1980 st1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 juli 2016
Berichten: 1
Standaard opdrachtgever (detacheerder) wil wegens ziekte misgelopen opbrengst op gedetacheerd zzp'er verhalen

Hallo allemaal,
Ik heb een situatie waarvan ik benieuwd ben wat jullie meningen zijn:
Ik heb als zelfstandige een langlopende opdracht gedaan voor een detacheerbureau dat mij enkele dagen per week bij een bedrijf had geplaatst. Er waren geen afspraken op papier over het exact aantal uren, of hoe om te gaan met ziekte, enkel een artikel ik als opdrachtnemer aansprakelijk ben voor schade die de opdrachtgever zou ondervinden ten gevolge van handelen van mij als opdrachtnemer.

Nu; enkele weken terug bleek na een screeningsbezoek bij het ziekenhuis dat ik met spoed opgenomen moest worden voor operatie. Herstel zou echter spoedig zijn, dus ik zou de dag erna weer aan het werk kunnen bij wijze van spreken.
Nu stelde ik het bedrijf direct op de hoogte van hoe en wat, maar het schoot er bij in contact op te nemen met de detacheerder/opdrachtgever.

Opname volgde de week erop, maar blijkbaar was het de dag erna direct aan het werk kunnen wat te optimistisch; ik zou een week herstel nodig gaan hebben waarin ik niet aan het werk kon. Op dit punt had ik anderhalve dag aan anders gewerkte uren gemist. Ik nam contact op met de opdrachtgever om deze over de situatie in te lichten.

Nu wil deze opdrachtgever misgelopen opbrengsten op mij verhalen als geleden schade vanwege mijn 'keuze' mij op te laten nemen in het ziekenhuis.
Enkele kanttekeningen; de operatie had spoed, en kon enkel op dagen dat ik anders zou werken. Dit werk zou hoe dan ook misgelopen zijn. Herstel idem dito. Een vervangend iemand sturen zou ook niet opgaan; medewerkers in het bedrijf konden mijn uren makkelijk opvangen, en het zou geen voordeel hebben opgeleverd een niet ingewerkt persoon mee te laten draaien voor die uren.

Intussen weigert de opdrachtgever de factuur voor wel gemaakte uren te betalen.
Graag jullie mening!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 18:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon