Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 december 2011, 23:39
gewoonfreek gewoonfreek is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2011
Berichten: 8
Standaard Onterecht btw geheven

Beste,

ik hou dit forum goed in gaten en vind er veel nuttigs op. Als relatief beginnend zelfstandige (ik werk nu twee jaar als freelance theatermaker) heb ik vaak het idee dat ik fouten maak of in ieder geval veel voordeligs laat liggen.

Maar volgens mij heb ik nu echt een fout gemaakt en ik vroeg me af wat jullie me aanraden te doen.

Ik heb een theatertekst geschreven voor een gezelschap en heb daar over het afgesproken bedrag nog 19% btw gerekend en ook afgedragen aan de Belastingdienst.

Nou kom ik er net pas achter dat over zo'n tekst helemaal geen BTW hoeft berekend te worden. Hoe pak ik dat nu aan? Moet ik het geld terugvragen van de belastingdienst en teruggeven aan de opdrachtgever?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 december 2011, 01:20
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Als de opdrachtgever dat op prijs stelt, zou je de factuur nog kunnen crediteren (dus ook de btw crediteren) en een nieuwe factuur uitschrijven zonder btw.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 december 2011, 13:32
Hans Vening Hans Vening is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 47
Standaard

Hierbij 2 punten: