Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 15 juni 2008, 11:27
Guus
Gast
 
Berichten: n/a
Question Starten in augustus? Voor/nadelen?

Hallo,

allereerst wil ik mij even voorstellen. Ik werk nu 13 jaar in de ICT op het snijvlak met de business, veel projecten gedaan en tevens lijnmanagement en interimmanagement ervaring. Momenteel alweer 5 jaar werkend bij 1 van de grote consultancyfirma's overweeg ik serieus om te gaan freelancen, iets wat al zeker de laatste jaren door mijn hoofd speelt.

Ten tweede wil ik mijn bewondering uiten voor deze prachtige en behulpzame website, die ogenschijnlijk zonder direct commercieel motief veel mensen op weg helpt in de wat complexe freelance wereld. Mijn complimenten!

Nu dan mijn vraag: nu ik mij wat meer verdiept heb in de freelance materie, emotioneel al wat 'los' ben geraakt van mijn werkgever en tevens de mogelijkheid heb bij mijn huidige opdrachtgever als freelancer te starten, lijken veel lichten op groen te staan om daadwerkelijk de stap te gaan maken. Ik heb alleen wat moeite om te overzien wat de consequentie is om een dergelijke stap halverwege het jaar te maken, dit ivm met urencriterium, VAR status etc. Ik ga ervan uit dat ik het urencriterium dit jaar niet meer kan halen (startmomentn circa augustus/september).

Dus: welke nadelen kleven aan het starten in augustus/september? Als ik wacht is wellicht mijn aardige 'start-opportunity' bij mijn huidige opdrachtgever niet meer relevant.

Ik hoor graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet

Guus
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
aantal opdrachtgevers voor var-wuo


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Starten met freelancen met reïntegratiecoach jesse Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 53 10 mei 2008 20:38
Starten als freelancer fotograaf: welke formaliteiten? GlennVanDaele Freelancepraktijk starten 7 23 december 2007 20:08
Kan ik nog starten als ondernemer? Art Freelancepraktijk starten 5 5 mei 2007 18:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon