Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2008, 12:08
christianestok christianestok is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2008
Berichten: 2
Standaard Twee VAR-en aanvragen voor dezelfde werkzaamheden, eerder wel en niet in loondienst verricht?

Hallo allemaal,

Ik ben een startende ondernemer (freelance communicatieadviseur) en heb inmiddels al drie opdrachten in het verschiet liggen (ik start per 1 juli). Twee opdrachten bij twee verschillende bedrijven waar ik in loondienst ben geweest, en één opdracht bij een organisatie waar ik niet in loondienst ben geweest. Vraag 2j in het aanvraagformulier VAR luidt: Verwacht u de VAR-werkzaamheden te verrichten voor opdrachtgevers bij wie u voorheen soortgelijke werkzaamheden in loondienst heeft verricht? Ik kan voor alle drie opdrachten hetzelfde invullen bij alle vragen, behalve bij deze vraag. Moet ik nu twee VAR-en aanvragen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Christiane
  #2  
Oud 4 juni 2008, 12:59
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Twee VAR-en aanvragen voor dezelfde werkzaamheden, eerder wel en niet in loondienst verricht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door christianestok Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben een startende ondernemer (freelance communicatieadviseur) en heb inmiddels al drie opdrachten in het verschiet liggen (ik start per 1 juli). Twee opdrachten bij twee verschillende bedrijven waar ik in loondienst ben geweest, en één opdracht bij een organisatie waar ik niet in loondienst ben geweest. Vraag 2j in het aanvraagformulier VAR luidt: Verwacht u de VAR-werkzaamheden te verrichten voor opdrachtgevers bij wie u voorheen soortgelijke werkzaamheden in loondienst heeft verricht? Ik kan voor alle drie opdrachten hetzelfde invullen bij alle vragen, behalve bij deze vraag. Moet ik nu twee VAR-en aanvragen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten,
Christiane
Nee, dat hoeft niet. Er wordt alleen gevraagd of je eventueel verwacht bij vorige werkgevers nu opdrachten als freelancer uitvoert, die je voorheen als werknemer uitvoerde (bv: je was secretaresse bij Eneco en je gaat nu als freelance secretaresse weer als secretaresse werken bij Eneco. Dan is het antwoord op die vraag dus ja).
Opdrachtgevers waar je nooit eerder hebt gewerkt - als werknemer - tellen bij deze vraag niet mee.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
  #3  
Oud 5 juni 2008, 15:52
christianestok christianestok is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 mei 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Twee VAR-en aanvragen voor dezelfde werkzaamheden, eerder wel en niet in loondienst verricht?

Hoi Illutic,

Bedankt voor je antwoord!

Groeten,
Christiane
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK? Topclass-studente Freelancepraktijk starten 7 6 februari 2008 13:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon