Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2006, 13:21
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard NowHow gepitched

Dag allemaal,

Ik ben al een tijdje ingeschreven op het forum, maar ik had me nog niet voorgesteld. De komende tijd probeer ik meer aanwezig te zijn op het forum, het kost bij mij altijd een tijdje om me ergens thuis te voelen. Ik kom ook naar De Lancelots Academy en gebruik de tijd tot dan, en een stukje erna, om een gedegen en werkbaar business en marketing plan in elkaar te draaien. Ik weet dat ik een vrij unieke dienst/product lever en hoewel ik een vliegende start heb gehad, ik ben nu ongeveer anderhalf jaar freelancer, vind ik het nu tijd om het een en ander professioneler aan te pakken.


Komt ie:
Ik ben Mieke Roth en via mijn bedrijf NowHow bied ik mijn kennis, ervaring en vaardigheden aan als beeldend/visueel consultant. Ik ben in staat de meest ingewikkelde wetenschappelijke en technische processen te doorgronden en die, door middel van visualisaties en tekst, begrijpelijk en aantrekkelijk uit te leggen.

Of dit nu het tonen van de consequenties van bagger op de omgeving is of laten zien waarom er de laatste jaren een discussie tussen paleontologen is over het geslacht van Lucy, de oudste mensachtige ooit gevonden, ik draai er mijn hand niet voor om. De onderwerpen die ik graag visualiseer beslaan een groot gebied maar hebben een ding gemeen: vanuit een grote hoeveelheid, vaak ingewikkelde, informatie maak ik met beeld en woord een product dat door iedereen gemakkelijk en met plezier te begrijpen valt.

Met NowHow focus ik me op bedrijven, overheidsinstellingen en researchcentra die ingewikkelde materie aan een brede, maar eventueel ook specifieke, doelgroep op een effectieve manier moeten uitleggen.


Mieke

P.S. mijn website is op dit moment nog te veel gefocussed op illustraties, ik ben bezig met een redesign en vind het niet erg als er op geschoten wordt. Wacht daar alsjeblieft nog even mee tot volgende week, want de huidige versie heeft al een beoordelingsronde gehad en die ben ik nu aan het verwerken.... het redesign is te vinden op http://www.nowhow.nl/redesign/
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2006, 14:54
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: NowHow gepitched

Hoi Mieke,

We hebben kort kennisgemaakt op de naamlooz-borrel, maar elkaar niet uitgebreid gesproken. Pas later drong tot me door dat jij de Mieke bent van die website met prachtige illustraties waar ik als rechtgeaarde bèta al eens vol bewondering naar had zitten kijken.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je meer wilt zijn dan een illustrationiste, maar eerlijkgezegd is me nog niet helemaal duidelijk wat je nieuwe positionering precies inhoudt. Het probleem is volgens mij dat die illustraties zo indrukwekkend zijn, dat ze meteen de show stelen, terwijl het verhaal met toegevoegde waarde nogal abstract is. Misschien moet je daar eens een illustratie van maken

Weet je wat, meld je site ajb nog een keer als hij toe is aan de volgende beoordelingsronde, dan wil ik er graag nog eens naar kijken en laten weten of ik het snap
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2006, 15:34
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: NowHow gepitched

Hai Rene,

Naamlooz is leuk jammer dat ik vorige vrijdag niet kon, ben wel benieuwd hoe het geweest is.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je meer wilt zijn dan een illustrationiste, maar eerlijkgezegd is me nog niet helemaal duidelijk wat je nieuwe positionering precies inhoudt. Het probleem is volgens mij dat die illustraties zo indrukwekkend zijn, dat ze meteen de show stelen, terwijl het verhaal met toegevoegde waarde nogal abstract is. Misschien moet je daar eens een illustratie van maken
Daar heb je een punt en je bent niet de eerste die het aangeeft. Aan mijn klanten merk ik dat ik een gat in de markt heb gevonden en echt een toegevoegde waarde lever doordat ik niet aan het handje hoef worden meegenomen, maar dat goed te verwoorden is vers twee . De suggestie om daar een illustratie van te maken is bij het beoordelen van mijn website al een paar keer als commentaar voorbij gekomen, ik ben aan het bedenken!

Ik heb trouwens ook een weblog wat ik steeds beter bijhoud, daar licht ik in ieder geval al een tipje van de sluier op. Zie NowHow Volkskrantblog

Groetjes Mieke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 september 2006, 16:02
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: NowHow gepitched

Kun je ons een concreet (ik durf niet te zeggen: illustratief ) voorbeeld geven van een klantvraag die je eigenlijk liever niet meer zou willen krijgen en een vraag die je juist graag krijgt?

Mag ook in de member's lounge, dan lezen alleen leden van dit forum mee.
__________________
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2006, 16:16
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: NowHow gepitched

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Kun je ons een concreet (ik durf niet te zeggen: illustratief ) voorbeeld geven van een klantvraag die je eigenlijk liever niet meer zou willen krijgen en een vraag die je juist graag krijgt?

Mag ook in de member's lounge, dan lezen alleen leden van dit forum mee.
Ik moet er even over denken, maar antwoord komt in de member's lounge (goed idee!)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon