Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2021, 17:41
lanceer lanceer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2013
Berichten: 15
Standaard Foutje, bedankt?

Hallo,


Ik hoor net van een vriendin dat haar administratiekantoor een foutje heeft gemaakt met het opgeven van een transitievergoeding uit 2019. Gevolg is dat ze de E3.450,- die ze destijds heeft ontvangen nu weer moet terugbetalen aan de fiscus. Dat hoorde ze van de belastingdienst en haar belastingadviseur erkende dat ze die fout had gemaakt.
Dat geld heeft die vriendin natuurlijk niet meer. Dus het ligt voor de hand om uitstel aan te vragen, daarna in termijnen terugbetalen. Dat hebben we ook gedaan.

Maar ik vroeg me af: is die adviseur niet aansprakelijk voor de gemaakte fout? Het is weliswaar zo dat je als klant van een belastingconsulent akkoord moet gaan met de aangifte maar het lijkt me onredelijk om de gevolgen van een fout op de belastingplichtige af te wentelen onder het mom "u bent ermee akkoord gegaan". Als je zo'n aangifte zou moeten controleren dan kun je het net zo goed zelf doen...

Komt nog bij dat ze niet in nederland geboren is dus de taal niet echt goed beheerst. Maakt haar afhankelijkheid van de diensten van zo'n bureau nog groter.

Vraag:
Is zo'n administratiekantoor verantwoordelijk voor foutieve opgaven van de inkomsten van clienten? Wat zijn de juridische mogelijkheden die je hebt als klant in een geval als dit?


Marc
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
belastingconsulent, fiscus

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foutje op factuur in de BTW John67 Administratie 0 22 juli 2014 13:19
Foutje gemaakt in Aangifte Omzetbelasting Arina Belasting 6 30 juli 2008 11:48
Burenhulp gevraagd: foutje in brontekst? Petra Megens ICT 9 21 januari 2008 21:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon