Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 9 november 2010, 14:03
nino1983 nino1983 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 10
Standaard Opdrachtgever betaalt niet

Hoi daar,

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zit al een jaar (als het niet langer is) in een vervelende situatie. Het blad waarvoor ik schrijf betaalt niet op tijd en soms na maanden lang nog niet. Ik heb natuurlijk als freelancer nooit een contract getekend, maar stuur netjes altijd mijn facuten per post en mail. Ze hebben mij van begin af aan altijd toegezegd het geld te storten maximaal 6-8 weken na publicatie van het betreffende nummer. Deze grens wordt dus zwaar overschreden.

Nu mail ik zo vaak wanneer ik het geld kan ontvangen, want moet als freelancer natuurlijk ook leven van mijn inkomsten en huur betalen. Ik krijg zelden een reactie terug en dan worden er weer beloftes gedaan die niet worden nagekomen. Ik word er zo gefrustreerd van af en toe.

Hoe moet ik hier nu mee omgaan? Ik las op internet dat ik een incassobureau kan inschakelen om het geld te innen, maar natuurlijk schaad dat de relatie tussen mij en opdrachtgever...

Hoor graag of iemand hier ervaringen mee heeft.

Dank.

Groetjes.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie is mijn opdrachtgever Niki Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 18 3 april 2009 17:33
Opdrachtgever wil VAR-wuo en EV, terwijl dienstverband aantoonbaar is. Annet Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 7 6 augustus 2007 17:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon