Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #41  
Oud 5 oktober 2007, 16:55
Kootje Kootje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Kootje
Standaard Re: Zakelijke rekening

Van de Postbank kreeg ik vandaag een brief met als onderwerp: Introductie transactiebundels. Voorheen bankierde ik zakelijk gratis, maar met ingang van 2008 moet ik min. € 5 ,- per kwartaal gaan gebruiken voor een transactiepakket waar ik nauwelijks gebruik van zal maken. Dit omdat de Postbank het aantal transacties per klant graag wil verhogen. Veel is het niet, maar ik ben tegen kosten betalen voor diensten waar ik niet om gevraagd heb. Zonder internetbankieren zal ik € 20,- per jaar moeten betalen, met € 62,-. Is de Postbank dan nog de goedkoopste optie?
Met citaat reageren
  #42  
Oud 5 oktober 2007, 17:04
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zakelijke rekening

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kootje Bekijk bericht
Is de Postbank dan nog de goedkoopste optie?
Wil je het echt goedkoper? Ongetwijfeld zijn er banken met gunstiger tarieven, maar je moet overal betalen en in vrijwel alle gevallen per transactie, per pas, per rekening en per dienst. Of ben je niet meer tevreden over de kwaliteit? (Kan ik me bij Postbank Internetbankieren iets van voorstellen, heeft meer down- dan uptime de laatste tijd )
Overigens is de kans groot dat ING op termijn alle diensten van de Postbank gelijkschakelt met ING Direct. ABN AMRO functioneert op dit moment ook niet helemaal optimaal (beetje afgeleid door de omstandigheden).

Wil je een objectief antwoord, bel dan gewoon de betreffende banken op. Ze kunnen je vast informeren en nieuwe zakelijke klanten krijgen vaak het eerste jaar enkele diensten kostenloos.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #43  
Oud 5 oktober 2007, 18:24
Riël Notermans Riël Notermans is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 21 juni 2007
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar Riël Notermans
Standaard Re: Zakelijke rekening

heb in de 3 maanden dat ik bij Bizner zit nog 0,0 problemen gehad, snel, makkelijk ... en volgens mij vrij goedkoop!
Met citaat reageren
  #44  
Oud 14 februari 2012, 11:34
Wouter van der Zee Wouter van der Zee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2012
Berichten: 1
Standaard Extra betaalrekening bij ING

Na lezen van alle berichten op dit onderwerp heb ik besloten een extra betaalrekening bij de ING te openen. Geen nieuwe zakelijke rekening dus.

De extra betaalrekening (€ 3,75/kwartaal en geen bijkomende kosten) ga ik voorlopig gebruiken als zakelijke rekening. Ik zal ca. 10 betalingen per maand hebben, dus een 'dure' zakelijke rekening is voor mij niet nodig. Ik heb zelfs geen betaalpas aangevraagd. Die enkele keer dat ik ergens iets met pin zal moeten betalen, doe ik wel met mijn privepas.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 14 februari 2012, 11:46
Diamond Diamond is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 31
Standaard

Tsja, Wouter waarom zou niet iedereen dat doen? :-) Of heb je je dat nog niet afgevraagd?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 3 oktober 2012, 20:01
Sebastiaan... Sebastiaan... is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 december 2007
Berichten: 16
Thumbs up

Diamond en anderen,

Wat Wouter doet, is geen enkel probleem hoor.
Ook ik heb al bijna vijf jaar een tweede particuliere bankrekening waar ik mijn zakelijke geldstroom over laat lopen.
Daar heb ik ook geen pinpas voor.
Als ik een zakelijke aanschaf doe met mijn privé pinpas, dan declareer ik dat met een formuliertje met bonnetjes en pinbonnetje aan mijn zakelijke administratie.
Daar boek ik dat tegen op op mijn privé opname rekening zodat mijn privé opnames in mindering worden gebracht met mijn zakelijke aanschaf.
Geen gedoe met een vordering op mijn zakelijke administratie.
Gewoon de privé-opnames tegenboeken.

Ook in mijn jaarlijkse belastingaangifte behandel ik mijn tweede particuliere bankrekening die ik zakelijk gebruik ook gewoon als zakelijk vermogen voor rentebaten, etc.
Geen enkel probleem.

In mijn eerste jaar heb ik een bezoek gehad van de belastingdienst en die had daar geen enkel commentaar op.
Keurig rapportje gekregen dat mijn administratie zeer goed op orde was.

Hopelijk helpt dit antwoord andere/nieuwe zelfstandigen in het opzetten van hun administratie en de keuze voor een aparte bankrekening voor hun zakelijke geldstroom.

Mvg,

Sebastiaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
banken, zakelijke bankrekening

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon