Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2008, 01:32
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Hallo mensen,

Ik heb via via de website LinkedIN ontdekt. En ik heb zo begrepen dat dit het grootste netwerk omgeving is die je online in de wereld kan vinden. Ergens is het een heel on overzichtelijk gebeuren, maar nu ik een dagje heb zitten neuzen is het toch wel een mooi verhaal.

Ik probeer nu een leuk netwerk te creeren omdat dit natuurlijk de bedoeling is o.a. met dit forum en van LinkedIN. maar daar heb je natuurlijk mensen voor nodig.

Zijn er mensen hier die met mij willen netwerken op LinkedIN om zo voor beiden hun netwerk ring te vergroten? Wie weet wat er voor elkaar uit kan rollen. En het helpt ook als we elkaar een positieve beoordeling geven. Zo help je elkaar ook weer een handje voor een toekomstige klant!

LinkedIN is veder alleen leuk voor je netwerken. Voor informatie en als je met vragen rond loop is Lancelots echt mijn favouriet.

mvg,

Roy Korpel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2008, 09:48
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: LinkedIN

Ha,
Ik heb je een uitnodiging gestuurd.

Groet, Maartje
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2008, 10:41
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: LinkedIN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimamaartje Bekijk bericht
Ha,
Ik heb je een uitnodiging gestuurd.

Groet, Maartje
Hoi Maartje,

Bedankt, ik zal het vanavond meteen even in orde maken!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2008, 16:48
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: LinkedIN

Jij mag mij uitnodigen. Ik zit ook op LinkedIN.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 mei 2008, 17:27
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: LinkedIN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy Korpel Bekijk bericht
Ik heb via via de website LinkedIN ontdekt. En ik heb zo begrepen dat dit het grootste netwerk omgeving is die je online in de wereld kan vinden. Ergens is het een heel on overzichtelijk gebeuren, maar nu ik een dagje heb zitten neuzen is het toch wel een mooi verhaal.

Ik probeer nu een leuk netwerk te creeren omdat dit natuurlijk de bedoeling is o.a. met dit forum en van LinkedIN. maar daar heb je natuurlijk mensen voor nodig.(...)
LinkedIN is veder alleen leuk voor je netwerken. Voor informatie en als je met vragen rond loop is Lancelots echt mijn favouriet.
Ja, LinkedIn kan nuttig zijn, maar jouw post maakt me wel nieuwsgierig. Wat verwacht je van LinkedIn (concreet): wat ga je met je contacten die je er opbouwt, doen? En hoe selecteer je je contacten: kies je voor personen waarmee je echt hebt samengewerkt of wordt het net zo iets als Hyves, waarbij iedereen kan Hyven met bijvoorbeeld Femke Halsema?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 mei 2008, 19:01
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: LinkedIN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ja, LinkedIn kan nuttig zijn, maar jouw post maakt me wel nieuwsgierig. Wat verwacht je van LinkedIn (concreet): wat ga je met je contacten die je er opbouwt, doen? En hoe selecteer je je contacten: kies je voor personen waarmee je echt hebt samengewerkt of wordt het net zo iets als Hyves, waarbij iedereen kan Hyven met bijvoorbeeld Femke Halsema?
Hallo Erix,

Ik zie het niet als een Hyves. Linkedin lijkt niet echt de beste methode om even heen een weer te chatten. Het is echt een netwerk omgeving waar je elkaar kan linken. Zo heb je verschillende nivo's in het linken.

Wat doe ik ermee? Om te beginnen zoek ik doelgericht. Maar ik bekijk ook wat er op mij af komt. Zo krijg ik juist net een leuke mail binnen van iemand de deze post zag staan en interesse in mijn diensten heeft. Andersom kan ik weer bij haar terecht voor webteksten. Het betekend niet dat ik meteen gebruik maak van haar diensten, maar ze zit wel in mijn netwerk.

ik ben dan een persoon die af en toe even een mailtje stuur of iemand toevoeg in msn of een ander chat programma. De belangrijkste contacten die mij van dienst kunnen zijn kort houden.

Je kan niet zomaar iemand zeg maar even hyven. Naar wat ik zo ervaar kan je niet zomaar iemand aanschrijven en toevoegen aan je netwerk. Je moet een goede reden hebben om dit voor elkaar te krijgen. Zo lijkt het er op dat je echt zakelijk bij iemand naar binnen moet lopen wil je met iemand linken. En zo hoort het denk ik ook. Anders krijg je mensen die pronken met hun aantal gelinkte mensen maar van 80% niet weet wat ze doen. Dat zie je bij hyves natuurlijk wel erg veel. Een hoop contacten maar je kent de helft niet.

Wat verwacht ik ervan? Ik hou mijn verwachtingen laag. Het is een internationale omgeving. Ik denk dat je hier gewoon even wat tijd in moet investeren wil je er echt goed profeit van hebben. Maar dat hoort ook bij het netwerken. Zaaien en dan oogsten.

Een profiel kost niets Erix, dus wat let je?

@ Hetty Dalsheim

Dank je, ik zoek je straks even op!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 mei 2008, 19:12
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: LinkedIN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roy Korpel Bekijk bericht
Een profiel kost niets Erix, dus wat let je?
Dat weet ik. Althans, voorlopig. De commercie rukt op bij LinkedIn.

OK, dank voor je antwoorden. Ik was nieuwsgierig omdat ik zelf al een tijdje bezig ben met LinkedIn en onlangs werd benaderd door een opdrachtgever die ongezonde belangstelling had voor mijn LinkedIn Group OM.
Hyves is idd meer van sociale aard, ik beperk mij voor mijn eigen contacten op LinkedIn uitsluitend tot personen waarmee ik te maken heb (gehad) in mijn werk. Niet noodzakelijkerwijs vrienden dus.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 mei 2008, 20:07
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Duidelijk en een bedachte taktiek.

Ik pak het netwerken wat ruiger aan en maak (mis)bruik van Hyves, msn, forums, netwerk sites etc. Ik heb bijvoorbeeld een nieuw Hyves account opgezet waar ik alleen zakelijke contacten in onderhoud. Alleen op een luchtige manier. Ik hou wel van een luchtige relatie waar ruimte is voor een grapje of een gesprek. Het kille zaken doen is niet aan mij besteed. Er moet wel een beetje gelachen worden op een dag hoor!

Mag ik hier uit opmerken dat je met regelmaat een opdracht scoor via Linkedin ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 mei 2008, 21:18
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Het was niet mijn opzet een of ander tactiek op je los te laten.

Ik scoor geen opdrachten met LinkedIn (dat is ook niet mijn opzet), ik zie het meer als een middel voor het volgen van mensen in hun loopbanen en het onderhouden van contacten.
Onlangs heb ik een vraag gesteld op Linkedin en de antwoorden (N=7) kwamen binnen een half uur uit alle delen van de wereld. Dat fascineert mij, net zoals discussies over web 2.0, the whisdom of crowds, wiki's en anti-wikiaan Andrew Keen.

Om mijn social softwaregebruik (web 2.0-activiteiten) overzichtelijk te houden beperk ik mij tot LinkedIn en dit forum. Ook via LinkedIn is er ruimte voor luchtigheid (bijv. via e-mail contact met oude collega's/bazen/directieleden/samenwerkingspartners).
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 mei 2008, 16:50
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Mmmm, misschien dat ik dan toch weer even een kijkje ga nemen op LI. Ik heb er een profiel aangemaakt, maar gezien mijn doelgroep en de internationale omgeving van LI heb ik tot nu toe het gevoel dat ik er weinig van te verwachten heb en dus weinig te zoeken heb.

Mijn enige contacten op LI tot nu toe zijn overigens een paar van mijn beste vrienden ... maar anders was het zo lééég!

Groetjes, Renée
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
linkedin

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 11:42
balans netwerken en inhoudelijk bezig zijn katsarchitecten Marketing en acquisitie 2 17 februari 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon